۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۷۸۵
حجت الاسلام حسینی نژاد خبر داد؛

بررسی طرح کادر سازی برای نظام اسلامی در مجمع نمایندگان

رییس مجمع نمایندگان طلاب از بررسی طرح کادر سازی برای نظام اسلامی در این مجمع خبر داد و گفت: این طرح در اواخر کار بوده و به زودی به تصویب می رسد.
حسینی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مجمع نمایندگان از سال 68 به دستور حضرت امام تشکیل شده است، گفت: جامعه مدرسین به تشکیل این نهاد اهتمام ورزید که خوشبختانه ابتکاری بسیار خوب بود و در حال حاضر دوره هفتم مجمع رو به اتمام است.

وی افزود: انتخابات دوره هشتم مجمع به زودی برگزار می شود که نمایندگان در دوره ای 4 ساله به طلاب خدمت می کنند، شرک طلاب و فضلا در انتخابات مجمع بسیار مهم است و می تواند پشتوانه نماینده برای خدمت بیشتر باشد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که نمایندگان طلاب نسبت به مشکلات حوزویان دلسوزی دارند و مطالبات را دنبال می کنند، اظهار داشت: نمایندگان طلاب می توانند در فضای حوزه آرام بخش باشند و در تندی ها و کندی ها تعادل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان طلاب در مسائلی مانند انتخاب استاد، مشکلات علمی و درسی و مسائل معشیتی و دیگر موضوعات زندگی در کنار طلاب هستند و راهنمایی می کنند، جای خوشحالی است که کسانی نسبت به مشکلات طلاب دغدغه مند هستند.

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به مصوبات دوره هفتم مجمع ابراز داشت: مجمع نمایندگان به روز است و بر نیازهای حوزه تسلط دارد، خوشبختانه کارگروه هایی بین مجمع و مدیریت حوزه تشکیل شده و مصوبات دنبال می شود.

وی عنوان کرد: یکی از مصوبات دوره هفتم طرح مجامع استانی بود تا هر استانی تشکل داشته و نسبت به کارها هماهنگ باشند، برنامه دیگر مربوط به نحوه حضور نمایندگان در تصمیم گیری های حوزه است که خوشبختانه در این دوره مجمع در شورای طرح و برنامه، کمیسیون های آموزش و پژوهش و گروه صیانت نماینده دارد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: ساماندهی پایان نامه های حوزه از دیگر طرح های مجمع نمایندگان بود، مسأله دیگر کادر سازی نظام است تا بررسی شود حوزه چگونه می تواند کادر مورد نیاز نظام را تربیت کند، این طرح در اواخر کار است و به زودی به تصویب می رسد.

وی اضافه کرد: یکی از طرح های تصویب شده اعزام علمای برجسته استان ها به شهرهای خودشان است، سابقا در شهرها مجتهدان مسلم حضور داشتند اما الان وضعیت مناسب نیست، اگر جامعه مدرسین و مراجع نسبت به این طرح اهتمام بورزند و شورایی انتخاب شود که این کار را انجام دهد بسیار مؤثر خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات