۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۵۱۷۲۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

تعطیلی مدارس ۱۵ شهر خوزستان، آغاز جشنواره مردمی عمار با نمایش فیلم اشنوگل در اندیمشک، افتتاح نمایشگاه میراث هنر در هفتکل و دیدار مدیر ارشاد خوزستان با خانواده شهید مدافع حرم نادر حمید چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، با تصمیم ستاد مدیریت بحران خوزستان، فعالیت مدارس پانزده شهرستان استان در هر دو نوبت صبح و عصر در روز شنبه تعطیل اعلام شد.

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو اخطاریه ها و اطلاعیه های اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورزش باد شدید و برخاستن گرد و خاک از کانون های داخلی و کاهش دید افقی در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق جنوب و مرکز در روز جمعه مورخ 29 دی ماه 96 و با توجه به اطلاعیه شماره 33 مورخ 29 دی ماه 96 مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در خصوص اثرات ناشی از گرد و خاک شدید کانون های داخلی جنوب شرق اهواز در روز جمعه و همچنین فعال شدن کانون های گرد و خاک بر روی کشور عراق و کاهش کیفیت هوا در روز شنبه مورخ 30 دی ماه 96 در مناطق مرکز و جنوب استان و اعلام شهرستان های درگیر این پدیده و به منظور پاکسازی محیط های آموزشی و سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی و با عنایت به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، بدین وسیله مهدکودک‌ ها و مدارس کلیه مقاطع تحصیلی (پیش دبستانی ابتدایی و متوسطه) و کانون ‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌ های اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، باوی، کارون، حمیدیه، هویزه، دشت آزادگان، شوش، رامشیر، هندیجان، اندیمشک و دزفول در نوبت ‌های صبح و عصر روز شنبه مورخ 30 دی ماه 96 تعطیل اعلام می گردند.

ضمناً به منظور رفاه حال بانوان دارای فرزند محصل شاغل در شهرستان ‌های مذکور در صورت درخواست، با مرخصی استحقاقی آنها موافقت می شود.

همچنین بنابر اطلاعیه مدیریت بحران استانداری خوزستان، اهواز، شوش، دزفول، خرمشهر، آبادان، هویزه، آبادان، کارون، باوی، حمیدیه، شادگان شهرستان ‌هایی هستند که ادارات آنها تعطیل است.

این تعطیلی شامل بانک ‌ها، بیمارستان ‌ها و مراکز خدمت‌ رسان نخواهد شد.

آغاز جشنواره مردمی عمار با نمایش فیلم اشنوگل در اندیمشک

مراسم آغاز به کار جشنواره فیلم های مردمی عماربا حضور چهر های فرهنگی و هنری، خانواده های معظم شهدا و اعضای تشکل های فرهنگی و مذهبی در تالار خورشد این شهرستان برگزار شد.

این جشواره به برگزاری جشنواره فیلم مردمی عمار با موضوعات ارزش های انقلاب در راستای اعتلای دین مبین اسلام از تاریخ 12 تا 20 دی ماه جاری در تالار خورشید آغاز شد.

این جشنواره سه شنبه 12 دی ماه جاری با اجرای فیلم (اشنوگِل) «روایت غواصان عملیات کربلای 4 در محور اروند» در سینما خورشید ساعت 21 آغار به کار کرده است.

فیلم اشنوگل در دو نوبت 19 تا 21 و  21 تا 23 اکران و با استقبال مردم علاقمند اندیمشک و دزفول همراه شد.

افتتاح نمایشگاه میراث هنر در هفتکل

احمد رضا زنگنه، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان هفتکل گفت: نمایشگاه میراث هنر، کاری انفرادی از سرکار خانم مرضیه کوهی کمالی است که به مدت دو هفته در جنب میدان ساعت، طبقه فوقانی آموزشگاه آزاد تجسمی دایر است.

شایان ذکر است؛ در این نمایشگاه تعداد 70 اثر شامل:  نقاشی، سیاه قلم، آبرنگ و مینیاتور به معرض دید هنردوستان هفتکلی گذاشته شده است.

دیدار مدیر ارشاد خوزستان با خانواده شهید مدافع حرم نادر حمید

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید کریم موسوی معاون قرآن و عترت و کارشناسان قرآنی این اداره کل با خانواده شهید مدافع حرم نادر حمید دیدار کردند و ضمن تقدیر از پدر و مادر شهید از موعظه‌ها و نصیحت‌های این دو انسان والامقام بهره‌مند شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه کارکنان این اداره کل با حضور در منزل شخصی شهید نادر حمید با همسر و فرزندان شهید نیز دیدار کردند و ضمن ادای احترام به این خانواده شان و منزلت ایثار و شهادت و جایگاه این پدر بزرگوار را ارج نهادند. 

گفتنی است، دیدار با خانواده شهدا از سری برنامه‌های جنبی هفته قرآن و عترت خوزستان است که دیدار با 5 خانواده شهید در دستور کار این برنامه قرار گرفته ‌است./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات