۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۵۱۷۱۶

اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس سوم دی ماه ۹۶ با حضور یکی از رؤسای قوا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
گرامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، محسن کریمی پور معاونت این سازمان و جمعی از اصحاب رسانه در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

در این نشست رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، گفت: مراسم اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در روز سه شنبه سوم دی ماه ۹۶ با حضور یکی از رؤسای قوا، مسؤولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، داوران، فرهیختگان، نویسندگان و اهالی رسانه در سالن خلیج فارس واقع در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوران این جشنواره باید عادلانه، بدون گرایش و نگاه خاصی، متون و موضوعات را بررسی کنند. در اختتامیه این جشنواره به ۱۰۰ نفر از نویسندگان آثار در ۲۳ گروه داوری جوایزی تعلق خواهد گرفت که حاصل زحمات نویسندگان و هشت ماه تلاش داوران است.

گرامی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: دفاع مقدس و خاطرات آن متعلق به تمام اقشار است؛ همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم جوانی مسیحی از کشور فرانسه در دفاع از میهن اسلامی ایران در جنگ حضور یافت و در نهایت به مقام شهادت نیز نایل شد؛ آرامگاه این شهید بزرگوار در شهر مقدس قم است.

وی در ادامه ابراز داشت: امروز قافله داری در عرصه را باید به جوانان و نوقلمان سپرد؛ زیرا آنها چه در عرصه جهاد و چنگ و چه در حوزه جنگ با قلم انصافاً خوب عمل کرده اند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: امروز در تمام استان ها کارگاه هایی برای تقویت نویسندگی داریم، علاوه بر این نیاز ما به شعر و رمان در حال حاضر بیشتر است.

گرامی افزود: در دنیای امروز که متأسفانه کتابخوانی جای خود را به شبکه های مجازی و اجتماعی داده، باید لذت کتابخوانی را روی قلب کودکان ار ابتدا حکاکی کنیم و فرهنگ این امر نیک و پسندیده را بیش از پیش در میان اقشار گسترش دهیم. در کشورهای خارجی مانند آلمان از ما کتاب ها دفاع مقدس را می خواهند تا آنها را به زبان خود ترجمه کرده و در اختیار مردم قرار دهند.  وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره شانزدهم که در سال ۹۲ برگزار شد کتاب های خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید و انتخاب شد./966/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات