۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۶۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

طرح ۶۰ پایگاه در ۶۰ مسجد در استان هرمزگان اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اجرای طرح ۶۰ پایگاه در ۶۰ مسجد با محوریت روحانیون خبر داد و گفت: روحانیون مستقر در مناطق آسیب‌پذیر باید آموزش‌های لازم را فراگیرند.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در دیدار با حجت‌الاسلام محمد داوری از اساتید برجسته گفتمان‌های دینی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی ارائه داده‌ایم، هفت استان انتخاب شده‌اند تا طرح آسیب‌های اجتماعی را اجرا کنند.

وی، طرح آسیب‌های اجتماعی را یکی از طرح‌های جدی مورد تاکید وزارت کشور خواند و افزود: در مناطق آسیب‌پذیر استان هرمزگان، طرح 60 پایگاه در 60 مسجد را با محوریت روحانیون اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به شناسایی 13 نقطه آسیب‌پذیر در بندرعباس تصریح کرد: در هر نقطه آسیب‌پذیر یک روحانی مستقر و تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق را بر عهده وی خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه تاکید کرد: روحانیونی که درمناطق آسیب‌پذیر فعالیت می‌کنند باید در این دوره آموزشی شرکت کنند.

وی بیان داشت: ضروری است که روحانیون جهت استقرار در مناطق آسیب‌پذیر، آموزش‌های لازم را فراگیرند تا خروجی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آنان مناسب و ثمربخش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه باید یک منبع آموزشی در اختیار روحانیون قرار گیرد گفت: در مرحله نخست باید روحانیون مستقر در مناطق 13 گانه آسیب‌پذیر و همچنین روحانیونی که در 60 پایگاه آسیب‌های اجتماعی محلات فعالیت می‌کنند آموزش داده شوند.

وی، آموزش روحانیون مستقر در مناطق آسیب‌پذیر و پایگاه آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری خواند و تاکید کرد: این قشر از جامعه باید توانمند شوند و باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که کیفیت کار و اثربخشی و خروجی برنامه‌ها در سطح جامعه مشهود باشد.

سپس، حجت‌الاسلام داوری با تاکید بر اینکه روحانیون مستقر در روستاها نیازمند آموزش هستند، تصریح کرد: هدف اصلی ما در اجرای این طرح، توانمندسازی و ارتقای بار علمی این قشر تاثیرگذار جامعه است.

وی گفت: آمادگی کامل داریم تا با همکاری و تعامل با اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، آموزش‌های لازم را به روحانیون ارائه دهیم و در این راستا، اولویت با روحانیون مستقر در مناطق آسیب‌پذیر است.

حجت الاسلام داوری ادامه داد: دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون مستقر را با حضور اساتید اعزامی از قم برگزار خواهیم کرد./851/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات