۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۶۸۰

تأسیس دبیرخانه حمایت از جامعه نخبگانی در مرکز خدمات حوزه

دبیرخانه حمایت از جامعه نخبگانی به منظور حمایت و پشتیبانی از نخبگان حوزه در مرکز خدمات تاسیس شده است.
مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست صمیمانه رئیس مرکز خدمات با جامعه نخبگانی حوزه علمیه خراسان با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مدیر مرکز خدمات استان، مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از استعدادهای برتر این حوزه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام فولادی دغدغه مندی و فعالیت‌های دلسوزانه مسئولین حوزه علمیه خراسان نسبت به حل مشکلات جامعه نخبگان این حوزه کهن را مایه دلگرمی دانست و افزود: وظیفه ما این است که همه تلاش خود را برای حل مشکلات استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه به کار گیریم تا این عزیزان رسالت بزرگ خود که حل مسائل انقلاب اسلامی برای حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی می‌باشد را به صورت مطلوب انجام دهند.

مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در مورد جامعه نخبگانی کشور، گفت: استعدادهای برتر و نخبگان در هر کجا که مشغول فعالیت علمی باشند، می‌درخشند و اگر ما حمایت‌های ویژه‌ای از استعدادهای برتر حوزه نداشته باشیم نمی‌توانیم از ظرفیت‌های آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

حجت الاسلام فولادی با تأکید بر این که رویکرد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی است، اظهار کرد: حمایت‌های اقتضائی از نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در گذشته نیز وجود داشت اما این حمایت‌ها با تدبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در تعیین افق و چشم‌انداز، نقشه راه و ساماندهی و انسجام برنامه‌ها، وارد مرحله جدیدی شده است.

وی با اشاره به تأسیس دبیرخانه حمایت از جامعه نخبگانی در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، ابراز کرد: هیچ شخصی با در اولویت قرار دادن نخبگان حوزوی در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های حوزه علمیه مخالف نیست.

مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات در مورد برنامه‌های این دبیرخانه توضیح داد: تلاش داریم به کمک سایر مراکز حوزوی در جهت جذب استعدادهای برتر به حوزه‌های علمیه فعالیت داشته باشیم، هم‌چنین استعدادهای ویژه موجود و جذب شده را مورد حمایت‌های ویژه خود قرار دهیم تا رشد علمی ایشان سرعت بیشتری پیدا کند و به مرز نخبگی و پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی برسند.

حجت الاسلام فولادی گفت: حمایت‌های ما باید در مورد طلابی که به مرحله نخبگی و ارائه محصول رسیده‌اند نیز ادامه داشته باشد تا این عزیزان در حوزه علمیه باقی بمانند و علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی و حل مشکلات حوزه و حوزویان، رسالت‌های خود در حل مسائل انقلاب و نظام اسلامی را به شیوه مطلوب عملی سازند.

مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات در ادامه دو وظیفه دبیرخانه حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور را تشریح و بیان کرد: خدمات جاری مرکز از جمله مسئله مسکن، بیمه و درمان و تسهیلات با اولویت و تقدّم نخبگان ارائه خواهد شد و خدمات جدیدی از جمله حمایت از چاپ و انتشار آثار نیز برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام فولادی تصریح کرد: متأسفانه نخبگان حوزوی به دلیل مناعت طبع یا اشتغالات علمی فراوان، کم برخوردارترین افراد نسبت به تسهیلات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند و حتی برخی از این افراد از بسیاری از خدمات ارائه شده در این مرکز هیچ اطلاعی ندارند.

وی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در مورد نخبگان و استعدادهای برتر حفظ عزت آن‌هاست و می‌خواهیم مشکلات و مسائل زیستی و معیشتی ایشان را پاسخگو و تنها پناهگاه ایشان باشیم تا مجبور نشوند برای حل مشکلات خود به غیر از حوزه علمیه مراجعه کنند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات