۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۵۱۶۶۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

صبر در سختی ها انسان را به درجات بالای معرفت می رساند

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه عبادت انسان را زنده می‌کند، گفت: انسان اگر در سختی‌ها صبور باشد و از دین خود برنگردد به طور قطع به مراتب بالایی از معرفت دست خواهد یافت.
حجت الاسلام احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: تضرع و زاری به درگاه الهی انسان را جوان می کند.

وی افزود: مشکلات و درگیری‌هایی که انسان برای خودش ایجاد می‌کند موجب پیری او می‌شود، انسان باید از سرمایه‌های دنیوی خود نهایت استفاده و بهره را ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه عبادت انسان را زنده می‌کند، بیان داشت: مرحوم آیت الله بروجردی زمانی که به سن بلوغ رسید نذر کرد هیچگاه مسافرت نرود تا در طول عمر تمام روزه‌های ماه مبارک رمضان را بگیرد و همین شد و هیچگاه بیمار نشدند و همه روزه‌های ماه مبارک رمضان را ادا کردند؛ خداوند می‌فرماید: شما به عهد خود وفادار باشید من نیز به عهدم وفا خواهم کرد؛ دیدگاه و نگاه انسان باید این چنین معنوی شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زوجین باید همراه یکدیگر در عبادات باشند، اظهار داشت: احترام اعضای خانواده به یکدیگر عبادت است، فرزندان و والدین نباید یکدیگر را از هم برنجانند. زمان باید در زندگی انسان متجلی شود و به جد از رقابت‌های مالی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه انسان در مواجهه با مشکلات باید بگوید انا لله و انا الیه راجعون، گفت: انسان‌ها در هر زمان و شرایطی به سوی خداوند حرکت می‌کند انسان اگر بداند حرکتش به سوی خداوند است برخوردش با مشکلات متفاوت خواهد بود. انسان نباید در ابعاد شوم حوادث گرفتار و متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی عنوان کرد: هر انسانی که صاحب نفس می‌شود در اصل از خیر کثیر برخوردار شده است. امام راحل به سبب اینکه اهل عمل بود دارای نفس بودند برای همین تا کلامی به زبان جاری می‌کردند مردم اشک می‌ریختند و بر دلها اثر می‌گذاشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در رنج و سختی است که به درجات کمال دست می‌یابد، عنوان کرد: انسان اگر در سختی‌ها صبور باشد و از دین خود برنگردد به طور قطع به مراتب بالایی از معرفت دست خواهد یافت.

وی ادامه کرد: برای کسب حکمت نیاز به پرداخت هزینه است از این رو انسان باید وارد اجتماع، مشکلات و زندگی شود و با مشکلات و وساوس نفسانی مبارزه کند چرا که حکمت در آسودگی کسب نمی‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات