۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۱۶۶۳
آیت الله عبداللهی:

دشمن در پی "استعمار فرهنگی" ایران اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن در پی استعمار فرهنگی ایران اسلامی است، گفت: استکبار می خواهد ملت را استعمار فرهنگی کند تا استعمار اقتصادی و سیاسی محقق شود.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعه شب در جلسه درس اخلاق که در مسجد خاتم الانبیا پردیسان برگزار شد، با بیان این که تهذیب و تربیت به عنوان فلسفه عالی بعثت پیامبران مطرح است، گفت: تربیت الهی؛ حجاب ظلمت، کفر، اسارت در برابر هوس ها و دیگر اسارت ها را از بین می برد.

وی افزود: یکی از مهم ترین عامل زمینه ساز تهذیب و خروجاز ظلمات، ذکر و توجه به خدا است، توجه به ذکر الهی، رحمت ویژه خداوند را شامل حال انسان می کند و ذکر دائم و تسبیح پیوسته خروج از ظلمات و رشد انسان را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این یکی از تفاسیر ذکر کثیر در قرآن تداوم ذکر و یاد الهی است، اظهار داشت: ذکر غذای روح است که باید انسان به آن اهتمام داشته باشد و در دستور کارخود قرار دهد.

وی  ادامه داد: توجه به ذکر الهی باید برنامه دائمی انسان در طول شبانه روز باشد، کارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انسان باید رنگ الهی داشته باشد تا از انحرافات و ظلمات رهایی پیدا کند.

آیت الله عبداللهی با بیان این که نماز یکی از مهم ترین اذکار است، ابراز داشت: نماز به عنوان یک ذکر الهی هیچگاه تعطیل بردار نیست و در شرایط گوناگونی باید اقامه شود مگر این که انسان هوشیار نبوده و در کما باشد.

وی با تأکید بر انس بیشتر افراد با قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کریم نور و رحمت الهی است که اگر انسان مأنوس باشد می تواند دستورات آن را در زندگی خود اجرایی کرده و در مسیر سعادت قدم بردارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری استفاده از فرصت های زندگی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید از فرصت های زندگی خود نهایت استفاده را ببرد نه این که وقت او بیهوده تلف شود، اگر کارها همراه توجه به خدا باشد مسائل نادرست کنار گذاشته می شود؛ روح ذکر و نماز باید بر کارها حاکم باشد.

وی اضافه کرد: انسان باید تمام گفتار و رفتار خود را بر اساس رضایت الهی تنظیم کند، یکی از برنامه های دشمن این است که ذکر و توجه به خداوند را ازجامعه بگیرد، دشمن می خواهد ایمان، ذکر، هوشیاری و بصیرت را از مردم بگیرد؛ استکبار می خواهد ملت را استعمار فرهنگی کند تا استعمار اقتصادی و سیاسی محقق شود، ایران در همه چیز جز شبکه ها و فضای مجازی تحریم است تا فضا را مدیریت کنند.

آیت الله عبداللهی با بیان این که سمپاشی های عجیبی علیه دین و انقلاب صورت می گیرد تا عقاید مردم را تغییر دهند،  گفت: آموزش ارتباطات نامشروع در این فضاهای مدیریت نشده ترویج می شود این در حالی است که فعالیت ها باید در راستای ارزش های الهی باشد؛ کسی با فضای مجازی مخالف نیست اما مدیریت شبکه ها نباید در دست صهیونیست ها باشد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات