۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۵۱۶۲۳
در قم؛

همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا برگزار شد

همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور و ارائه آیات علوی بروجردی، طبسی و میرباقری و حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در قم برگزار شد.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور و ارائه آیات علوی بروجردی، نجم الدین طبسی و میرباقری و حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله علوی بروجردی در این همایش با اشاره به اینکه مسأله فاطمیه تنها به عزاداری محدود نمی شود، گفت: مسأله اصلی این است که ما در فاطمیه می خواهیم به انذارهای حضرت زهرا(س) تجسم بخشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمیه یک رسالت است، اظهار داشت: وظیفه مبلغ فاطمیه این است که ارزش ها و اصالت های فاطمی را احیا کند و مباحثی که با ظهور سقیفه رو به فراموشی رفته است، متذکر شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام جاهلی سقیفه با اسلام علوی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: سقیفه اسلامی جاهلیت مآبانه را به ارمغان آورد که تجسم عینی آن را امروزه در داعشیان مشاهده کردیم.

آیت الله علوی بروجردی پیام حضرت زهرا(س) را اینگونه توصیف کرد: ایشان فریاد زدند که راه ما از جاهلیت جدا است، حقیقت قرآن کریم را دریابید و از امام زمان خود حمایت کنید؛ انصاف این است که بگوییم بعد از پیامبر اکرم(ص) این بانوی بزرگوار در فرصت کمی که داشتند، همه وقت خویشتن را صرف کردند تا به مردم بفهمانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ همچنین باید گفت ایشان در این کار بسیار موفق بوده اند، چون هیچکس نمی تواند به مسائلی که به ایشان مرتبط می شود را مورد خدشه قرار دهد.

همچنین آیت الله نجم الدین طبسی در این مراسم با بیان اینکه جریان غدیر بقای خود را مدیون فداکاری های حضرت زهرا(س) است، ابراز داشت: ایشان با همه وجود خودشان از غدیر دفاع می کردند و بعد از پیامبر اکرم(ص) ماندند تا نهال غدیر را آبیاری کرده و ریشه آن را محکم کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه به گواهی روایات، سقیفه ای ها نسبت به حضرت زهرا(س) کینه داشتند، عنوان داشت: امام کاظم(ع) در روایتی فرموده اند «هُتِک والله حجاب الله»؛ مواضع ائمه در این زمینه بسیار روشن است.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که حکم حرمت شرک به خداوند، قتل نفس، خوردن مال یتیم، عقوق والدین، شکستن عهد» برای حفظ حرمت ائمه معصومین(ع) از سوی خداوند صادر شده است، اما این امت همه این موارد را در حق ما اهل بیت(ع) رعایت نکردند و حقوق ما را ضایع ساختند.

همچنین آیت الله میرباقری در این جلسه خاطرنشان کرد: همانطور که جبهه حق به رهبری پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ما را به سوی خود جذب می کند و می خواهد سراسر وجودمان را پر از نور کند، جبهه باطل نیز به رهبری شیطان و هم پیمانانش سعی دارند ما را به سوی خود خوانده و در گرداب ظلمانی خودشان غرق مان کند؛ در اینجا واضح می شود که برای دوری از ائمه جور واجب است اعلام برائت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معصومین(ع) «بلد امین» هستند، اظهار داشت: مؤمنان حول محور معصومین(ع) بلد طیبه ای را تشکیل می دهند و به هر میزان که به ایشان نزدیک تر شوند، پاک تر و نورانی تر خواهند شد و افزون بر این همه عالم طبیعت مسخر آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در میدان درگیری جبهه حق و باطل، شیطان به دنبال ایت است که انسان را تا مرز دشمنی با خداوند بکشاند و برای این کار برنامه ریزی کرده است، ابراز داشت: شیطان برای این کار، باطل را زینت می دهد که نمونه بارز آن سینمای هالیوود است که در قالب هنر، مباحث دینی را زشت و باطل را زیبا جلوه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: امپراطوری مدرن و یا توسعه پایدار در مقیاس جهانی امتداد همان جریان سقیفه و بنی امیه است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در این همایش با تأکید بر اینکه مبلغان باید پیام حضرت زهرا(س) را تبیین کنند، ابراز داشت: پیام ایشان تمسک به امام و ولی خداوند و تبری از حاکمان غاضب است.

وی افزود: قبر مطهر حضرت زهرا(س) از این جهت پنهان است که ایشان نسبت به ظلمی که به حضرت علی(ع) روا شد ناراضی بودند و برای همین اجازه ندادند آن غاصبان ظالم به تشییع جنازه بیایند و با این کار بر ظلم های خود پرده بپوشانند.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: هتاکی و‌بی ادبی به خلفا و‌ همسران پیامبر اکرم(ص) کار درستی نیست و آنچه که به نظر درست می آید این است که باید حقیقت ها و‌ واقعیت های تاریخ به شکل مؤدبانه برای افراد تبیین شود تا راه حق را بیابند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند «روز عاشورا مصبت بزرگی است، اما روز سقیفه و حمله به خانه وحی که امیرمؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س)، امام‌حسن(ع) و امام حسین(ع) در آن بودند و کشته شدن حضرت محسن(ع) بسیار بزرگ تر، وحشتناک تر و تلخ تر است».

گفتنی است، همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) از دیروز با ارائه حجج اسلام ناصر رفیعی، حسینی قمی و میرزا محمدی آغاز به کار کرد و امروز با ارائه آیات علوی بروجردی، نجم الدین طبسی و میرباقری و حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد به کار خود پایان داد./841/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات