۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۵۱۶۱۸
نماینده ولی‌ فقیه در قزوین:

مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند بصیرت و هوشیاری ملت است

امام جمعه قزوین گفت: مردم نسبت به جنگ نرم دشمن با بصیرت و هوشیاری عمل کنند و همانطور که در جنگ نظامی و کودتاهای استکباری دشمن را ناامید کردند در جنگ نرم هم باید آگاهی و شهامت خود را نشان دهند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به مهم‌ترین هدف از ایراد خطبه‌های نماز جمعه، گفت: هدف از ایراد خطبه‌ها تربیت قرآنی افراد است ما وظیفه داریم زندگی خود را بر مبنای قرآن و معارف اسلامی تنظیم کنیم و دستورات الهی را مطابق خواسته‌های خود تفسیر نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به روشنگری مسائل اعتقادی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: امروز بحث نفاق و منافق‌پروری و همچنین عدم تکیه بر اجانب و ذلت‌ ناپذیری از مسائلی است که باید در نماز جمعه روشنگری شود و امام جمعه وظیفه دارد که این امور مهم را بیان کند.

نماینده ولی‌ فقیه در قزوین ادامه نماز جمعه را حرکت عظیم معنوی و تقوایی به شمار آورد و اظهار کرد: امروزه  و در حال حاضر در نهصد منطقه کشور نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود، این یک حرکت عظیم بصیرتی است که انتقال مبانی دینی و الهی از رسالت‌های ائمه جمعه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دشمن در اوایل انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن در اوایل انقلاب از طریق برپایی کودتا و جنگ‌های سخت نظامی تلاش می‌کرد مردم را از پا درآورده و انقلاب اسلامی را شکست دهد، اما در این میان جز شکست و ناامیدی و عقب‌نشینی چیزی عاید دشمن نشد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اقدام دشمن در عصر کنونی افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درصدد تزریق ناامیدی و ناتوانی میان ملت است از این رو با شایعه‌پراکنی به دنبال تخریب شخصیت‌های برجسته کشور است تا اعتماد مردم را کمرنگ کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه امروز مردم ما وظیفه دارند نسبت به جنگ نرم دشمن بصیرت و هوشیاری داشته باشند خاطرنشان کرد: امروز دشمن درصدد اجرای طرح توطئه‌های استکباری برای ملت ایران است از این رو مردم ما همانطور که در جنگ نظامی و کودتاهای استکباری دشمن را ناامید کرده و شکست دادند در جنگ نرم هم باید آگاهی و شهامت خود را نشان دهند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: امروزه از طریق فضای مجازی اخبار و اطلاعاتی به دست شما می‌رسد که وظیفه دارید بدانید چه کسانی این اخبار را برای شما آماده می‌کنند، امروز دشمن برای رسیدن به اهداف پلید خود محتوای غلطی را به خورد ملت داده و اذهان آنها را تخریب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه مهم‌ترین سلاح دشمن را آماده‌سازی محتواهای غیراخلاقی دانست و تصریح کرد: دشمن با آماده‌سازی محتواهای غلط و غیراخلاقی درصدد است جوانان ما را به انحرافات اخلاقی کشانده و آنها را نسبت به نظام و ارزش‌های آن بدبین کند همه ما باید در خصوص اخبار و اطلاعاتی که از طریق فضای مجازی به دست ما می‌رسد حساسیت ویژه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: از آنجایی که این هفته ولادت حضرت زینب(س) را در پیش داریم این روز را خدمت شیعیان آن بزرگوار و پرستاران تبریک عرض کرده و امیدواریم بتوانیم خود را آراسته به فضایل معنوی آن حضرت کنیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات