۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۶۱۷
امام جمعه ارومیه:

رییس جمهور سخنان خود در مورد نقد امام زمان را اصلاح کند

امام جمعه ارومیه خطاب به رییس جمهور گفت: این بخش سخنان شما در مورد امام زمان(عج) اشتباه است، حرف‌های خود را اصلاح کنید و طبق گفته خودتان ما هم حرف‌های شما را نقد کرده و این ایراد را به سخنان شما وارد می‌دانیم.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به سخنان ریاست جمهوری مبنی بر اینکه مردم حق دارند که مسؤولان را نقد بکنند و حتی نقد امام زمام(عج) هم جایز است، اظهار داشت: اینکه می‌توان مسؤولان را نقد و از آنها نسبت به انجام وظیفه‌شان بازخواست کرد درست است، ولی نقد امام معصوم(ع) و پیامبر اکرم(ص) طبق آیات قرآن کریم و روایات اسلامی اشتباه بوده و حتی امکان ندارد چرا که آنها طبق دستورات خداوند عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان زندگانی حضرت محمد(ص) کسانی که معصومیت پیامبر اسلام(ص) را زیر سوال برده دچار عذاب الهی شدند، افزود: حتی تصور آنکه اقدامات پیامبر(ص) و معصومین(ع) اشتباه است، چه برسد به آنکه در ظاهر هم بتوان اقدامات آنها را نقد کرد ولی مسلمانان می‌توانند نسبت به اقدامات ایشان از آنها سوال بکنند.

امام جمعه ارومیه با خطاب قرار دادن رییس‌جمهور ادامه داد: جناب رییس‌جمهور این بخش سخنان شما در مورد امام زمان(عج) اشتباه است و این حرف‌های خود را اصلاح کنید و طبق گفته خودتان ما هم حرف‌های شما را نقد کرده و این ایراد را به سخنان شما وارد می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه احتمالا رییس‌جمهور در زمان ایراد سخنان خود به این موارد توجه نداشته و از روی سهو این سخنان را به زبان آورده است، تصریح کرد: بهتر است هر چه زودتر رییس‌جمهور خود یا دفتر ایشان با صدور بیانیه‌ای این سخنان خود را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه تاکید کرد: ۱۹ ژانویه روز وحدت مسلمانان آذری زبان نامیده شده است که مردم باید در عین حال که این روز را گرامی می‌دارند با حفظ اتحاد و همدلی خود در داخل کشور قدر این نعمت الهی را دانسته و برای حفظ آن تلاش بکنند.

وی با اشاره به گرامی داشتن روز هوای پاک تصریح کرد: برخی از نعمت‌های الهی از جمله خاک، هوا، آب و ... جنبه عمومی داشته و مردم حق ندارند آنگونه که باب میل خود بود از آنها استفاده بکنند و برخی به بهانه اینکه پول مصرف آب را می‌پردازند، نسبت به صرفه‌جویی آب کوتاهی می‌کنند که این کار اصلا درست نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی به رغم برخورداری از طبیعت بکر و صنعتی نبودن هوای آلوده‌ای دارد که این به دلیل استفاده بیش از حد از خودروی شخصی است که مردم برای حل این مشکل بهتر است با الگو گرفتن از مردم کشورهای پیشرفته از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده بکنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مباحث روز قیامت عنوان کرد: در روز قیامت آنان که مردم را دچار گمراهی کرده‌اند به دستور خداوند با شدیدترین عذاب‌ها مجازات خواهند شد و آنان که بهشتی می‌شوند از نعمت‌هایی بهره‌مند می‌شوند که حتی از خیال و عقل کسی هم نمی‌گذرد.

گفتنی است در پایان نماز جمعه امروز ارومیه به پیشنهاد امام جمعه ارومیه برای گرامی داشتن روز هوای پاک و تشویق نمازگزاران به حضور در مصلی به وسیله دوچرخه طی یک قرعه‌کشی از میان ۱۲ نفری که با دوچرخه به مصلی آمده بودند به دو نفر جوایزی از سوی هیأت دوچرخه‌سواری اهدا شد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات