۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۵۱۶۱۶
امام جمعه موقت تبریز:

سرنوشت امت اسلام به وضعیت فلسطین بستگی دارد

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: اگر قدس آزاد نشود، سایر کشورهای مسلمانان نیز در خطر خواهند بود، چراکه رژیم صهیونیستی به تمام کشورهای مسلمان چشم طمع دارد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به رفتارهای خصمانه مقامات آمریکایی علیه ملت ایران اظهار داشت: امضای تمدید لغو سه ماهه تحریم‌های آمریکا از سوی ترامپ علیه ایران مطابق برجام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا شرط گذاشته که تمدید بعدی لغو تحریم‌ها منوط به تغییراتی در برجام است؛ که یکی از تغییرات مدنظر کنگره و رییس جمهور آمریکا بازرسی های بی قید و شرط از اماکن نظامی و دفاعی کشور می باشد، به یقین رهاورد برجام برای نظام اسلامی تاکنون نیز چندان ملموس نبوده است.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که رفتارها و گفتارهای متناقض رییس جمهور آمریکا مطابق با منطق و قواعد خاصی نیست، افزود: ترامپ به خنداندن مردم دنیا با رفتارهایش عادت دارد؛ از رییس جمهوری که ادعای دموکراسی دارد، بعید است با نادانی و به خاطر نژادپرستی به میلیون‌ها نفر توهین کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که آرمان آزادی فلسطین تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی زنده است، اظهار داشت: روز غزه افتخاری برای جبهه مقاومت است، که باید در هر شرایطی گرامی داشته شود، چراکه فلسطین پاره تن اسلام است.

وی با بیان این‌که سرنوشت امت اسلام به وضعیت فلسطین بستگی دارد؛ گفت: اگر قدس آزاد نشود، سایر کشورهای مسلمانان نیز در خطر خواهند بود، چراکه رژیم صهیونیستی به تمام کشورهای مسلمان چشم طمع دارد و از هر فرضتی برای گسترش دامنه نفوذ استکباری و استعماری خود بهره می برد.

حجت الاسلام مطهری اصل هدف رژیم صهیونیستی تشکیل حکومت نیل تا فرات است، افزود: جمهوری اسلامی ایران برخلاف شیوخ مرتجع عربی منطقه که همواره بر طبل توخالی حمایت از مردم فلسطین کوبیده‌اند، در عمل نشان داده که حامی واقعی ملت فلسطین است.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: پنجم جمادی الاول سالروز ولادت شیر زنی است که پیام‌آور عاشورا و مروج مکتب عاشورا بوده است، نهضت حسینی بدون مجاهدت آن بانوی مکرم اسلام ممکن نبود.

وی با بیان این‌که روحیه انقلابی، سازش ناپذیری و دفاع از ولایت از ویژگی‌های مهم حضرت زینب(س) بوده است. گفت: باید شخصیت این بانوی بزرگوار الگویی برای زنان عالم شود تا بتوان فضایل اخلاقی حضرت زینب(س) را مشی زندگی  بشریت قرار دهیم./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات