۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۵۱۶۱۲
امام جمعه بندرعباس:

دولت تاکنون هیچ کمکی به احداث مسجد جامع بندرعباس نکرده است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دولت تاکنون هیچ کمکی به احداث و ساخت مسجد جامع بندرعباس نکرده است، جز همین قطعه زمین که آن هم در دولت قبلی به ساخت این مسجد اختصاص یافت.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته گفت: برخی چنین بیان می کنند که زمین مسجد جامع بندرعباس غصبی است و نمی توان در این مکان نماز خواند، در جواب این دسته از افراد باید گفت که این زمین دارای سند بوده و سخنشان در خصوص غصبی بودن نماز در مسجد جامع دروغ است.

وی در ادامه افزود: بنده با ارائه مستندات، این زمین را از آن دولت می دانم که در دولت قبلی به احداث مسجد اختصاص داده شده است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: مسجد جامع بندرعباس به عنوان سومین مسجد جهان اسلام برای تکمیل شدن هیچ مشکلی جز پول ندارد، همه مردم باید به تکمیل این مکان معنوی کمک کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین ابراز داشت: دولت تاکنون هیچ کمکی به احداث و ساخت مسجد جامع بندرعباس نکرده است، جز همین قطعه زمین که آن هم در دولت قبلی به ساخت مسجد اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در دولت قبلی، از سوی یکی از وزرا، مبلغ دو میلیارد تومان به احداث این مسجد کمک شد و کمک های مردمی نیز به 5 میلبون تومان نمی رسد، بنابراین مسؤولان باید کمک کنند تا این مسجد به طور کامل تکمیل و به بهره برداری برسد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه حضرت علی(ع)، در مورد رشوه اشاره داشت و گفت: امیر مومنان علی بن ابیطالب(ع)، علت سقوط ملت ها را رشوه دانسته اند و معتقدند چیزی که نظام را از درون می پوساند و نابودی یک امت را به دنبال دارد، این است که حق مردم را به آنان ندادند و مردم مجبور شدند حق خود را بخرند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه هرکاری با پول رشوه انجام شود فعلی حرام و باطل است، افزود: عاملان رشوه به خاطر خانواده و یا هر مسائل دیگری، خود را جهنمی نکند.

وی با اشاره به این که باید جریانی علیه رشوه گیری ایجاد شود، افزود: رشوه عامل سقوط هر نظام و جامعه ای است، اگر ملتی برای رسیدن به حقش باید پول بپردازد این ملت درحال سقوط است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امروز روز غزه است اظهار داشت: برخی شعار سردادند که نه غزه نه لبنان جانم فدای ابران، در جواب این کوته فکران باید گفت هم غزه هم لبنان، جانم فدای ایران، چراکه سیدحسن نصرالله تنها پناهش ایران است بنابراین تکلیف شرعی ما است که از غزه و لبنان حمایت و دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: مبنای کار ما در حمایت از مظلومان بر اساس سیره زندگی پیامبر(ص) و سخن ما نیز سخن ایشان است که فرمودند: کسی که فریاد مسلمانی را بشنود و به دادش نرسد مسلمان نیست، اساس مکتب ما، یاری رساندن به مظلومان جهان است بنابراین با تأسی از آموزه های مکتب ناب اسلام به یاری مظلومان عالم می شتابیم./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات