۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۶۰۹
آیت الله علوی بروجردی:

مبلغان ارزش ها و اصالت‌های فاطمی را احیا کنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمیه یک رسالت است، گفت: وظیفه مبلغ فاطمیه این است که ارزش ها و اصالت های فاطمی را احیا کند و مباحثی که با ظهور سقیفه رو به فراموشی رفته است، متذکر شود.
علوی بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی در همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه مسأله فاطمیه تنها به عزاداری محدود نمی شود، گفت: مسأله اصلی این است که ما در فاطمیه می خواهیم به انذارهای حضرت زهرا(س) تجسم بخشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمیه یک رسالت است، اظهار داشت: وظیفه مبلغ فاطمیه این است که ارزش ها و اصالت های فاطمی را احیا کند و مباحثی که با ظهور سقیفه رو به فراموشی رفته است، متذکر شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام جاهلی سقیفه با اسلام علوی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: سقیفه اسلامی جاهلیت مآبانه را به ارمغان آورد که تجسم عینی آن را امروزه در داعشیان مشاهده کردیم.

آیت الله علوی بروجردی پیام حضرت زهرا(س) را اینگونه توصیف کرد: ایشان فریاد زدند که راه ما از جاهلیت جدا است، حقیقت قرآن کریم را دریابید و از امام زمان خود حمایت کنید؛ انصاف این است که بگوییم بعد از پیامبر اکرم(ص) این بانوی بزرگوار در فرصت کمی که داشتند، همه وقت خویشتن را صرف کردند تا به مردم بفهمانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ همچنین باید گفت ایشان در این کار بسیار موفق بوده اند، چون هیچکس نمی تواند به مسائلی که به ایشان مرتبط می شود را مورد خدشه قرار دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم سقیفه را سرمنشأ همه ظلم هایی که بر اهل بیت(ع) روا شد دانست و بیان کرد: سقیفه اسلامی به وجود آورد که خالی از هویت است، چراکه در دوران خلفای سه گانه هیچکدام از منافقان اعتراض نمی کردند و گویا حکومت باب میل شان شده بود؛ نکته اینجا است که بعد از روی کار آمدن حکومت اسلامی علوی دوباره موج اعتراضات منافقان شروع شد.

وی با اشاره به اینکه سقیفه، بازگشت به جاهلیت است، ابراز داشت: خلیفه دوم در گفت و گویی که با عبدالله بن عباس داشت با بیان اینکه «اراده رسول خدا(ص) این بود که علی(ع) جانشین شود، اما اراده خداوند بر چیز دیگری بود»، اراده خداوند را در مقابل اراده رسول خدا(ص) قرار داد و پایه گذار مکتب جبرگرایی شد و همین قضیه سبب شد تا بنی امیه، بنی عباس و غیره با استناد به این سخنان بساط ظلم خود را گسترش داده و بر اهل بیت(ع) ظلم های بسیاری روا دارند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه سقیفه به نوعی انتقام از جاهلیت از اسلام بود، ابراز کرد: آثار کج روی سقیفه هم اکنون نیز موجود در جهان موجود است؛ اینکه مسلمانان با این همه جمعیت میلیاردی که دارند در برابر چند میلیون یهودی ضعیف عمل می کنند، ریشه در همان تزلزلی دارد که سقیفه در صدر اسلام در مبانی اصیل دینی ایجاد کرد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات