۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۵۱۶۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

مطالبات مردم نباید به فراموشی سپرده شود | مسؤولان با حل مشکلات جلوی سوء استفاده دشمن را بگیرند

امام جمعه قم با بیان این که مطالبات مردم نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: مسؤولان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا به مطالبات مردم رسیدگی شده و زمینه سوء استفاده دشمن از بین رود.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر احیای امر به معروف در جامعه و اطلاع از شرایط و ضوابط آن گفت: هر چیزی که در جامعه منجر به سلطه و سیطره دشمنان می شود منکر بوده و هر چه که سبب اعتلا و قدرت امت اسلامی می شود یک معروف اسلامی است.

وی در خطبه دوم از حضور مردم قم در صحنه های گوناگون دینی، سیاسی و اجتماعی تقدیر کرد و افزود: از حضور مردم در مراسم نماز باران، راهپیمایی با شکوه 9 و 13 دی و همچنین در دیدار پرشور با رهبر معظم انقلاب تشکر می کنیم، این شجاعت و انقلابی بودن باید برای مردم قم بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: این روز به عنوان روز پرستار نیز نامگذاری شده است و برای پرستاران آرزوی موفقیت داریم، در روایات داریم که هرکس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند جایگاهی ویژه خواهد داشت.

وی با اشاره به سالگرد صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی ادامه داد: مرجعیت علما و روحانیت است که می تواند چنین اثرگذار باشد و حرکتی بزرگ را در فضای جامعه ایجاد کند، اگر مردم کنار روحانیت و مرجعیت باشد مرجعیت در هر برهه ای از زمان می تواند نقش کلیدی خود را ایفا کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تسلیت وقوع حادثه غم بار جانباختان کارکنان کشتی سانچی ابراز داشت: دریانوردن دریا دل در راه انجام وظیفه جان باختند و هزاران کیلومتر دور از وطن در شرایط سختی گرفتار شدند، امیدواریم زمینه ای فراهم شود که داغ خانواده های داغدار تسلی پیدا کند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: از دو منظر باید به حوادثی که اتفاق افتاد نگاه کرد، یک بحث مربوط به مطالبات مردم می شود که نباید به فراموشی سپرده شود چرا که مطالبات به حقی دارند، مسؤولان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا به مطالبات مردم رسیدگی شده و زمینه سوء استفاده دشمن از بین رود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بحث دیگر این است که کسانی تحت تأثیر دشمن بودند و با ولنگاری که در فضای مجازی وجود دارد اقداماتی نادرست انجام دادند، این افراد باید به وجدان خود مراجعه کنند که چرا چنین اشتباهی کردند و گوش به دشمنان دادند.

وی اضافه کرد: کشور نیاز به وحدت دارد و باید در برابر استکبار بایستیم، مشکلات و مطالبات وجود دارد و باید حل شود اما نباید بازیچه دشمن قرار گیریم، دشمنان عواطف ملی و دینی، ایمان و انگیزه و ابزار اقتدار کشور را نشانه رفته بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که خوشبختانه سر دشمن به سنگ خورد و بعد از این هم به سنگ خواهند خورد، گفت: رهبر انقلاب در دیدار مردم قم فرمودند که هزار بار از مردم تشکر می کنم، به تعبیر رهبری مردم زمان شناس هستند و رشادت لازم را دارند و از آگاهی و بصیرت برخوردار هستند که این ظرفیت باید حفظ شود؛ ملت وفادار به نظام، انقلاب و رهبری هستند و در هر صحنه ای مقابل دشمن حاضر خواهند شد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات