۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۵۱۶۰۲
امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

وارونه سازی حقایق شگرد دشمن برای ازبین بردن اعتماد مردم به نظام

امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدامات دشمن در وارونه سازی و تحریف حوادث، گفت: آنها در کمین نشسته اند تا از هر حادثه ای ظرفیت عظیمی برای منویات شوم خود درست کنند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از جانباختگان کشتی سانچی که شهادت گونه جان خود را در مسیر خدمت به کشور از دست دادند، تجلیل و به خانواده های داغدار تسلیت گفت.

وی افزود: تبلیغات و تحریفات و راه افتادن ماشین بزرگ دروغ سازی دشمنان در این حادثه درس بزرگی برای ماست چرا که آنها در کمین نشسته اند تا از هر حادثه ای ظرفیت عظیمی برای منویات شوم خود درست کنند و عواطف ملت ما را در مسیر منافع خود و بر ضد ملت ما استخدام کنند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: هدف اصلی آنها از این وارونه سازی، از بین بردن وثوق مردمی و اعتماد عمومی به نظام اسلامی است، مشابه این قضیّه در حادثه زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: آنها ده ها دروغ در علت زلزله و در نوع کمک رسانی منتشر کردند و حتی خیابانهای رقه سوریه را به نام مناطق زلزله زده به مردم نشان دادند. در چنین وضعیتی اطلاع رسانی دقیق، سریع و کامل از سوی دولت، خنثی کننده توطئه است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تحولات منطقه گفت: یکی از برکات مهم این تحولات، مجبور شدن حکام منطقه به کنار زدن پرده از چهره حقیقی است.

وی افزود: آل سعود با صراحت از رژیم اسرائیل حمایت کرد و با صراحت گفت صحرای سینا برای فلسطینی ها کافی است و با صراحت از مرکزیت بیت المقدس برای اسرائیل دفاع کرد و با فتوای مفتیان وهابی مقاومت فلسطین ها را حرکت تروریستی خواند.

آیت الله عاملی اظهار داشت: همه اینها سبب شده تا شیعه سیاسی در همه جای عالم اسلام منتشر و ایران اسلامی در اوج محبوبیت امت اسلامی قرار گیرد. نامه دیروز اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس به مقام معظم رهبری و تجلیل از موضع ایران و اطلاق عنوان «حاکمان نفاق» و «هم پیمانان عربی اسرائیلی» به پادشاهان کشورهای عربی و حمله صریح به عربستان سندی بسیار مهم و اقدامی ویژه در ترفیع جایگاه و وزن سیاسی ایران اسلامی در بین امت است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: ایران با درایت مقام معظم رهبری در حال حاضر از قدرت بزرگ برای چانه زنی در مذاکره با قدرت های بزرگ برخوردار است. دولتیان باید این موقعیت عظیم را مغتنم و از موضع قدرت سخن بگویند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: سخنان حماسی مقام معظم رهبری بعد از حوادث اخیر در برابر شیطنت های آمریکا، آرمانی ترین موضع گیری و ضروری ترین ادبیات در برابر فزون خواهی آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری خطبه ها با اشاره به اینکه قرار است در هفته های آینده پرونده منطقه آزاد استان اردبیل و چند استان مرزی دیگر در مجلس بار دیگر به رای گذاشته شود، گفت: با ریاست محترم صدا و سیما مکاتبه کرده ایم تا از تخریب منطقه آزاد در صدا و سیما در این مدت اجتناب شود. همچنین با بعضی از نمایندگان مختلف سایر استان ها تماس گرفته ایم تا از سر مخالفت با این لایحه وارد نشوند و همچنین با نمایندگان ولی فقیه در استان های محروم از منطقه آزاد در حال مکاتبه هستیم تا به طور دسته جمعی با ریاست محترم مجلس ملاقات و بر اهمیت موضوع تاکید شود.

وی همچنین اظهار داشت: با نمایندگان مخالف مطرح کرده ایم که اگر منطقه آزاد مضر به اقتصاد ما است، باید در کل کشور تعطیل شود اگر مضر نیست پس تمام استانهای مرزی باید از آن برخوردار باشند و سیاست "یک بام و دو هوا" سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: امروز روز 19 ژانویه است. روزی که با فروپاشی شوروی، آذری ها به طرف وطن مادری و تاریخی و بابا توپراقی و بابا اجاقی حرکت کردند و تعلق خود را به ایران و اسلام ثابت نمودند و ثابت کردند که آنها را نمی توان از اسلام و از عشق به ایران جدا کرد. چنین روزی، روز آذری های مسلمان جهان نامیده شده تا آذری های مسلمان ضمن بزرگداشت حادثه فوق، از اصالت و هویت و ریشه های تاریخی و فرهنگی خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: در خصوص حرکت آذری ها به طرف مرزهای ایران که با سرحدّ حرکاتی در تاریخ ثبت شده و در خصوص موضوعات مرتبط با  آن تحریف های بزرگ صورت گرفته که هرکدام می تواند در آینده آبستن فاجعه باشد. به همین جهت هر سال در 19 ژانویه این تحریف ها نقد و از واقعیت و حقیقت صیانت می شود.

آیت الله عاملی پیشنهاد کرد هیأت مشترکی از دو کشور جهت تحقیق در موضوعات تاریخی با هدف تقریب تشکیل شود تا دو کشور از اسباب اختلاف و کدورت به دور و در حمایت از یکدیگر و تقویت روابط قدم های بزرگی بردارند./937/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات