۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۵۱۵۹۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

وظیفه مبلغان فاطمیه تبیین پیام حضرت زهرا برای همگان است

استاد حوزه با تأکید بر اینکه وظیفه مبلغان فاطمیه تبیین پیام حضرت زهرا(س) برای همگان است، پیام ایشان را تمسک به امام و ولی خداوند و تبری از حاکمان غاضب عنوان کرد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد در همایش آموزشی فاطمیه و زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، به تبیین وظیفه مبلغان در قبال ایام فاطمیه پرداخت و گفت: جریان سازی به وسیله روحانیت بهترین وسیله است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زیارت «ممتحنه» یکی از معتبرترین زیارت های حضرت زهرا(س) است و مبلغان باید آن را در جامعه احیا کنند تا مردم همانگونه که دعای فرج را هر روز می خوانند، آن را نیز همیشه قرائت کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) تنها بانویی هستند که هم افق با امام معصوم(ع) است، زیرا بنابر روایات، ایشان سومین شخصیت عالم بعد از پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: برخی انبیای گذشته ترک اولی داشتند و حتی گاهی از سوی خداوند مورد سؤال قرار می گرفتند، اما پیامبر اکرم(ص) درباره حضرت زهرا(س) می فرماید «خداوند با رضای فاطمه(س) خشنود و با غضب او خشمگین می شود»؛ این یعنی حضرت(س) با خداوند ذره ای فاصله ندارند و کاملاً مطیع امر الهی هستند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مبلغان باید پیام حضرت زهرا(س) را برای همگان تبیین کنند، ابراز داشت: پیام ایشان تمسک به امام و ولی خداوند و تبری از حاکمان غاضب است.

وی افزود: قبر مطهر حضرت زهرا(س) از این جهت پنهان است که ایشان نسبت به ظلمی که به حضرت علی(ع) روا شد ناراضی بودند و برای همین اجازه ندادند آن غاصبان ظالم به تشییع جنازه بیایند و با این کار بر ظلم های خود پرده بپوشانند.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: هتاکی و‌ بی ادبی به خلفا و‌ همسران پیامبر اکرم(ص) کار درستی نیست و آنچه که به نظر درست می آید این است که باید حقیقت ها و‌ واقعیت های تاریخ به شکل مؤدبانه برای افراد تبیین شود تا راه حق را بیابند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند «روز عاشورا مصیبت بزرگی است، اما روز سقیفه و حمله به خانه وحی که امیرمؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س)، امام‌حسن(ع) و امام حسین(ع) در آن بودند و کشته شدن حضرت محسن(ع) بسیار بزرگ تر، وحشتناک تر و تلخ تر است».

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «فاطمیه را عاشورایی برپا کنید»، اظهار داشت: مبلغان باید برای همگان تبیین کنند که اگر فریادهای حضرت زهرا(س) نبود، بعد از پیامبر اکرم(ص) همه اسلام رو به فراموشی می رفت و هیچ چیزی از آن باقی نمی ماند.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در پایان با تأکید بر اینکه مبلغان باید در کنار منابر و‌ مجالس فاطمیه، سیره رفتاری حضرت زهرا(س) را نیز برای جامعه تبیین کنند، یادآور شد: سیره فردی و اجتماعی حضرت(س) بهترین الگو برای زنان جامعه است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات