۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۵۱۵۹۱
آیت‌الله امامی کاشانی:

رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت فعالیت‌های دولت باشد

خطیب نماز جمعه تهران بر رسیدگی به مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و رفع نیازهای آنان باید در اولویت فعالیت‌ها و اقدام‌های دولت باشد.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تهران بر رفع مشکلات مردم تأکید کرد و رسیدگی به وضعیت کارخانه‌های تعطیل شده و کارگران بیکار را در اولویت خواند و از مسؤولان خواست که برای رفع تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران تلاش کنند.

وی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر افزود: امام علی‌(ع) به مالک اشتر می‌فرمایند که خدا را در نظر بگیر نسبت به آنان که زندگی‌شان ضعیف است و در معیشت با مشکل روبه‌رو هستند و راهی برای زندگی و بهبود معاش ندارند؛ از مساکین و محتاجان، بیماران و زمین‌گیران افرادی آبرومند هستند و ابراز نمی‌کنند و برخی هم ابراز می‌کنند که تو باید به آنها توجه کنی.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این‌که به طبقه‌ای که ندارد و سؤال می‌کند یا به خاطر آبرویش سؤال نمی‌کند باید رسیدگی شود، تصریح کرد: حقوق و حدود کشور اسلامی باید مصون باشد که هرکس از دور نگاه کرد بگوید این کشور اسلامی است و اگر حال محتاجان و گرفتارها را مراعات نکردیم چه بسا دشمنان پول بفرستند و افرادی را گمراه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: وقتی مردم گرفتار، بی‌شغل یا کم درآمد شوند، دشمنان از گرفتاری آنان سوء استفاده می‌کنند و بر موجی که ممکن است از این گرفتاری‌ها حاصل شود، سوار می‌شوند، این نکته مهم امام علی(ع) به مالک اشتر است.

وی گفت: اگر در استانی دیدیم یک مرکز تولیدی تعطیل شده است باید بررسی شود که مشکلات آن چه بوده است. آیا مدیریت ضعیف بوده یا اجناس قابل عرضه و صادرات نبوده است، باید به وضعیت کارخانه‌های تولیدی رسیدگی شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: راه بسته نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه باز است و مشکلی نیست، این مشکل را با این همه جوانان و مردم با معرفت و دانشگاهیان آگاه و بصیر که در این ترقی کشور قرار دارند و می‌دانند با دشمنانی روبه‌رو هستند که همه هدفشان اسلام و ایران است و می‌خواهند اسلام از بین برود، می‌توان حل کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شما درباره میانمار و کشمیر قطعنامه نوشتید اما نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردید؛ باید شجاعت، قدرت، وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد.

وی افزود: در دنیایی که ایران و اسلام اینچنین غریب شده است، از یک سو صهیونیست می‌خواهد ریشه کند و از طرف دیگر آمریکا دارد حمایت می‌کند و از آن سو آل سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند، جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد و در کشور ما هم انسجام و وحدت بر محور ولایت فقیه لازم است.

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود به خانواده جان باختگان حادثه نفتکش ایرانی سانچی تسلیت گفت و برای جان‌باختگان آن اجر جزیل، غفران و رحمت الهی، مسألت کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات