۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۱۵۷۲
امام جمعه قوچان:

هدف دشمنان از جوسازی، سلب کردن قدرت تفکر از مؤمنان است

حجت الاسلام دستجردی گفت: کار دشمن جوسازی است و به دنبال این است که این جوسازی را به صورت مستمر انجام دهد و آنچنان بمباران تبلیغاتی می کند که انسان فرصت فکر کردن هم نداشته باشد.
حجت الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد علی دستجردی، امام جمعه قوچان شامگاه پنج شنبه در سخنرانی روزانه بارگاه منور رضوی که در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، به ادامه بحث خود پیرامون «فتنه و دشمن شناسی» پرداخت.

امام جمعه شهرستان قوچان با بیان این که شگردهای دشمنان بسته به زمان، مکان و در مسائل مختلف، جلوه های متفاوتی دارد، اظهار کرد: یکی از شگردهای دشمن جوسازی و تبلیغات علیه اعتقادات ما است. کار دشمن جوسازی است و به دنبال این است که این جوسازی را به صورت مستمر انجام دهد و آنچنان بمباران تبلیغاتی می کند که انسان فرصت فکر کردن هم نداشته باشد.

وی افزود: طبیعی است که وقتی انسان برنامه ریزی برای مقابله با دشمن نداشته باشد و غافلگیر شود، ممکن است به دنبال جو دشمن حرکت کند و در نتیجه عِدّه و عُدّه دشمن زیاد می شود. امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه فرمودند «وقتی با دشمن مواجه می شوی، چشمت را بر خیل عظیم آن ها ببند تا زیادی دشمن تو را نترساند» چرا که آن ها تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار دارند.

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به نمونه تاریخی جوسازی، به جریان علم شدن پیراهن عثمان علیه امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: در جریان عزل خلیفه سوم، طلحه جزء کسانی بود که مانع رسیدن آب و غذا به عثمان شد و نخستین کسی که علیه امیرمؤمنان(ع) پیراهن عثمان را علم کرد، همین طلحه بود. گفتگوهایی که امیرمؤمنان(ع) و سایر ائمه با دشمنانشان داشتند، از باب نصیحت بوده؛ نه از باب مذاکره. گاهی برخی می خواهند از این جریان سوء استفاده کنند برای مذاکره با دشمن؛ در حالی که نامه های امیرمؤمنان(ع) به معاویه نشان می دهد قصد بده بستان و داد و ستد سیاسی نداشتند و هدفشان نصیحت بوده است.

امام جمعه شهرستان قوچان «استفاده از مقدسات» را یکی دیگر از ابزارهای دشمنان قلمداد کرد و یادآور شد: شهید مدرس می فرماید «انسان های جاهل اگر انقلاب هم بکنند چون جاهل هستند گرفتار دیکتاتورها می شوند.» پس دو عنصر جهالت و نفاق که اثر ژرفی در کجروی جامعه می گذارد باید مورد شناخت قرار گیرد تا دشمنان از مقدسات ما استفاده نکنند.

وی یادآور شد: دشمن با کار تبلیغاتی و تفرقه آمیزش غفلتی برای جامعه زمان امیرمؤمنان(ع) ایجاد کرد که امام مجتبی(ع) را مذل المؤمنین و معاویه را امیرمؤمنان خطاب می کردند. در صدر اسلام تفرقه و تبلیغات روانی دشمن 25 سال امام معصوم را خانه نشین کرده بود. در همه زمان ها افرادی وجود دارند که معاویه زمان باشند و جریان حق نیز در تمام زمان ها وجود دارد. اگر نسبت به تفرقه در جامعه اسلامی حساس نباشیم، دشمن متحد می شود.

حجت الاسلام دستجردی با بیان این که یکی از مسائل مهم امروز در دنیای ما، مسأله اتحاد دشمنان علیه اسلام است، اظهار کرد: مسأله هلوکاست مسأله ای مورد اختلاف بین یهودیان و مسیحیان بودند اما امروز در جامعه بین المللی آن ها علیه اسلام وحدت ایجاد کرده اند و سعی دارند در بین جوامع اسلامی تفرقه ایجاد کنند. صدر اسلام نیز طلحه ای که علیه عثمان بود، وقتی علیه امیرمؤمنان(ع) قیام کرد، فرمانداران عثمان بودجه لشکرکشی او را فراهم کردند. این همان اتحاد باطل در برابر حق است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات