۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۵۱۵۱۴
حجت الاسلام روستا آزاد:

تبلیغ در فضای مجازی نیازمند مراقبت و خودسازی است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به آسیب‌های فراوان فضای مجازی، حضور تبلیغی در این فضا را نیازمند مراقبت و خودسازی دانست.
حجت الاسلام روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، امروز در نشست سالانه مبلغان فضای مجازی و همایش فضای مجازی و خانواده من که در سالن همایشهای غدیر برگزار شد، با استقبال از برگزاری این گردهمایی، اظهار داشت: امیدواریم این جلسات مورد عنایت حضرت حق تعالی و امام زمانی(عج) قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: بر اساس آمار به دست آمده، قریب به 70 درصد مبلغان در حوزه فضای مجازی همان مبلغانی هستند که در عرصه اعزام و تبلیغ چهره به چهره فعالیت میکنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که در فضای فیزیکی، حقیقی و حضور چهره به چهره عوامل کنترل کننده متعددی وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس آیات نورانی الهی همه ما موظف هستیم نسبت به رخدادهای پیرامون خود هوشیار باشیم، چرا که انسان هر لحظه در معرض وسوسههای اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شیطان است.

وی خاطرنشان کرد: آسیبهای فضای مجازی نسبت به فضای حقیقی دو چندان است. افرادی در این فضا وجود دارند که هویت غیرواقعی از خود ارایه میدهند تا از فضای به وجود آمده سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام روستا آزاد افزود: حضور در فضای مجازی و تبلیغ در این فضا نیازمند خودسازی و مراقبت بیشتری است. 

وی با قرائت آیاتی از سوره مبارکه قاف، عنوان کرد: باید به آیات عمیق و اثرگذار تربیتی قرآن کریم در فعالیتهای فضای مجازی توجه فراوانی شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 70 سوره حدید که میفرماید؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَديداً»، گفت: تا چه اندازه میتوانیم مطمئن شویم که پیامهایی که در فضای مجازی انتشار مییابد، مصداق قول سدید باشد؟!

وی با بیان این که متأسفانه امروزه در فضای مجازی مطالب ناصحیح بدون تحقیق و بررسی با دیگران اشتراک‌گذاری می‌شود، گفت: نباید هر مطلبی را که در فضای مجازی منعکس میشود، بپذیریم و آن را به دیگران منتقل کنیم./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات