۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۵۰۶
آیت الله خاتمی:

دشمن به دنبال سکولاریزه کردن حوزه علمیه است | حوزویان هوشیار باشند

عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به تلاش دشمن برای سکولاریزه کردن حوزه علمیه، خواستار هوشیاری حوزویان در برابر برنامه های دشمن شد.
همایش روحانیت و حوزه انقلابی همایش روحانیت و حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در همایش روحانیت و حوزه علمیه انقلابی، با اشاره خدمات حوزه علمیه اصفهان به اسلام و تشیع، گفت: چشم حوزه علمیه قم روشن به علمای شهر اصفهان بوده و چشم حوزه علمیه اصفهان به فضلا و علمای بزرگ اصفهان روشن است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مظاهری یکی از استوانه‌های بلند جهان تشیع هستند که جلودار حوزه علمیه اصفهان و گنجینه ارزشمند اصفهان هستند، اصفهان 5 نماینده ارزنده در مجلس خبرگان رهبری دارد که موجب دلگرمی و آرامش هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بصیرت و بینش آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: پس از رحلت آیت الله مهدوی کنی نخستین کسی که گفت باید آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان باشد آیت الله طباطبایی‌نژاد بود، آیت الله مهدوی در جلسات مجلس خبرگان درخشش دارند و همه نمایندگان اصفهان در مجلس خبرگان از بزرگان محسوب می‌شوند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به شخصیت علمی و معنوی حجت الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری و تألم اصفهان از درگذشت این روحانی و مبلغ  نیکوکار اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات اصفهان که در تاریخ ماندگار شده است تشییع 380 شهید دفاع مقدس در یک روز است.

حوزه علمیه انقلابی را بدون نماز شب نمی‌توان تصور کرد

وی با بیان اینکه عالم شیعه، روحانی بودن را به عنوان شغل انتخاب نکرده است و اهل سستی و تن پروری نیست، اظهار کرد: عالم شیعه مرزها را به خوبی می‌شناسد و به خوبی می‌داند در هر شرایطی چه موضعی بگیرد و این یکی از ویژگی‌های حوزه علمیه انقلابی است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اهمیت معنویت در کنار انقلابی‌گری به ویژه در حوزه علمیه، تصریح کرد: حوزه علمیه و حوزویان را بدون اهتمام نسبت به نماز شب نمی‌توان انقلابی دانست، اگر فریاد مرگ بر آمریکای کسی گوش فلک را کر کند اما با نماز شب غریبه باشد این انقلابی‌گری نیست.

آیت الله خاتمی پرداختن به معنویات و مسائل عبادی را صدر فعالیت‌های حوزه علمیه انقلابی در کنار فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانست و عنوان کرد: ولایی بودن یکی از ویژگی‌های حوزه علمیه انقلابی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به فیلم منتشر شده در شبکه‌های بیگانه پیرامون جلسه مجلس خبرگان در زمان انتخاب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این فیلم ناقص است، اگرچه چگونگی رسیدن این فیلم به دست بی‌بی‌سی محل تعجب است اما فیلم کامل‌تری از این جلسه وجود دارد، اینکه رهبر معظم انقلاب در آن جلسه خواستار عدم انتخاب خود بودند نشان دهنده تواضع و فروتنی ایشان است.

وی با تأکید بر پافشاری بر خطوط قرمز، ائمه معصومین(ع) را خطوط قرمز کشور عنوان کرد و افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد در مسلخ سیاست ائمه معصومین(ع) ذبح شوند، اینکه برخی می‌خواهند باب انتقاد به دیگران را باز کنند و مطرح می‌کنند که حتی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) قابل انتقاد هستند حرف اشتباهی است، ایشان معصوم هستند و قابل انتقاد نیستند و با کسی هم در این موضوعات تعارفی نداریم.

امام جمعه موقت تهران عمامه را نشان دهنده خدمت و سربازی دین برشمرد و خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی در حقیقت عمل کردن به توحید است و برای دیدن توحید عملی باید به حکومت اسلامی نگاه کرد، پس از حکومت امام علی(ع) حکومتی نظیر حکومت ما وجود نداشته است.

آیت الله خاتمی با اشاره به مردود بودن و ضعیف السند بودن روایاتی که از تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت نهی می‌کنند، تصریح کرد: حتی در زمان امام علی(ع) نیز ایشان می‌فرمودند مشکلاتی داریم که نمی‌توان به سادگی آنها را برطرف کرد، اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد دلیلی بر بد بودن اصل تشکیل حکومت اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اگر نمی‌توانیم حکومت اسلامی را به صورت صددرصد پیاده سازی کنیم، اما باید در حد توان خود هرآنچه که می‌توانیم را به کار بگیریم تا حکومتی اسلامی داشته باشیم، در نظام مقدس اسلامی قوانین ما برگرفته از مبانی دین اسلام و قرآن کریم است و رهبری مجری قانون اساسی است که ویژگی‌های علمی و معنوی بسیار خاصی دارند.

دشمن به دنبال سکولاریزه کردن حوزه علمیه است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح تلاش دشمن برای سکولاریزه کردن حوزه علمیه، اظهار کرد: دشمن حوزه علمیه را سکولار می‌خواهد، حوزه‌ای که به هر بهانه‌ای با سیاست و مسائل کشور و دفاع از انقلاب اسلامی کاری ندارد، حوزه علمیه سکولار دیگر به دنبال تقویت نظام مقدس اسلامی و انقلابی اسلامی نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان داخلی و خارجی در اغتشاشات اخیر، بر لزوم رسیدگی به مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: اعتراضات مردمی از مشکلات مالی مؤسسات غیرمجاز و عدم پرداخت چندین ماهه حقوق‌های مردم آغاز شد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اعتراضاتی به جا و صحیح بود اما دشمنان از آنها سوء استفاده کردند، مسؤولان می‌گویند این مؤسسات مجوز نداشته‌اند، پس اگر چنین است چرا زمانی که فعالیت می‌کردند و تبلیغات گسترده داشتند کسی با آنها برخورد نکرد تا کار به اینجا نرسد که پول‌های مردم را نتوانند پرداخت کنند؟

وی دین ستیزی را هدف اصلی اغتشاشات اخیر برشمرد و عنوان کرد: در این اغتشاشات به چندین مدرسه علمیه و دفتر ائمه جمعه حمله شد و مانند زمان پهلوی حوزه علمیه را مورد هجوم قرار دادند.

برخی تحمل موضع گیری علیه اغتشاشگران را ندارند

آیت الله خاتمی با اشاره به حمایت‌های آل سعود و ولیعهد عربستان از اغتشاشات اخیر کشور، تصریح کرد: هزینه‌های مالی اغتشاشات به تعبیر رهبر معظم انقلاب برعهده یکی از کشورهای منطقه بود که منظور ایشان عربستان است، مجریان داخلی این آشوب‌ها نیز منافقین و سلطنت طلب‌ها بودند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم برخورد توأم با رأفت با فریب خوردگان آشوب‌های اخیر، خاطرنشان کرد: اهداف خطرناکی در این اغتشاشات دنبال می‌شد و لازم است با سران و رهبران آن برخورد جدی شود، برخی نمایندگان مجلس به جای اینکه به دنبال مبارزه با اغتشاشات باشند به دنبال آزادی اغتشاشگران هستند.

وی در ادامه افزود: برخی انتظار دارند از گل نازکتر به اغتشاش گران گفته نشود و زمانی که کلامی علیه آَشوب‌گران مطرح می‌شود سریع موضع گیری می‌کنند، اگر این اشخاص در زمان نزول قرآن بودند وقتی که قرآن بدترین موضع‌گیری‌ها را علیه منافقین و آشوب‌گران می‌کرد علیه قرآن موضع گیری کرده و می‌گفتند قرآن بی‌ادبی کرده و این درست نیست./1304/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات