۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۵۱۴۹۹
در مشهد برگزار شد؛

پیش نشست همایش جایگاه زن و خانواده درتحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی

پیش نشست همایش «جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی» با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی در مشهد برگزار شد.
زن و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رسول رمضانی، رییس اداره فرهنگی و اجتماعی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در پیش نشست «جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی» که امروز 28 دی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: در واقع ابلاغ به معنای رساندن پیام است و این پیام رساندن گاه با زبان و یا قلم است.

وی با بیان اینکه ابلاغ پیام و تبلیغ شرایطی دارد، افزود: روح ابلاغ و پیام باید خدایی باشد و فقط از طریق خداوند به انسان رسیده باشد و انسان ها در انجام کارهای دینی از خدا بترسند.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این مطلب که پیام وقتی اثرگذار است که روح آن پیام از سوی مخاطب درک شود، تصریح کرد: از دیگر شرایط پیام این است که بتواند غبار را از چهره اسلام دور کند و در فتنه که دشمن هر روز فتنه سازی دارد دوست از دشمن شناخته شود.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره محورهای اصلی همایش «جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی» ابراز کرد: جایگاه فقه اجتماعی با رویکرد به مباحث زن و خانواده، ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن و خانواده از جمله این محورها است.

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: ظرفیت های فقه اسلامی در مواجهه با چالش های معاصردر حوزه زن و خانواده، سیر تحول اندیشه های فقهی مذاهب در حوزه زن و خانواده و روش شناسی مباحث فقهی زن و خانواده از جمله دیگر محورهای این همایش است.

رییس اداره فرهنگی و اجتماعی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در ادامه با اشاره به مهلت ارسال آثار و مقالات، گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15 بهمن به دبیرخانه این همایش در قم ارسال کنند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات