۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۴۹۸
آیت الله نوری همدانی:

منازعه با غرب تمام نشدنی است

حضرت آیت الله نوری همدانی، روحیه سلطه‌گری غرب را دارای تاریخی طولانی ارزیابی کرد و گفت: هر چند انقلاب اسلامی نقاب از چهره استکبار برداشت اما این منازعه کماکان ادامه خواهد داشت.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و جمعی از مدیران این معاونت، بعد فرهنگی را از مهم‌ترین ابعاد زندگی انسان توصیف کرد و گفت: شما باید سعی کنید در بین کارمندان خود و مراجعین اخلاق خوبی را به وجود آورید.

این مرجع تقلید اولین دستور خداوند به پیامبر اکرم را تلاوت قرآن دانست و اظهار داشت: مسلمانان در استفاده از قرآن ابتدا به الفاظ، بعد ترجمه، بعد تفسیر، بعد شرح باید توجه داشته باشند و پس از آن به مرحله عمل وارد شوند.

وی با مد نظر قراردادن واژه حکمت در آیات و روایات ابراز داشت: در تفسیر المیزان حکمت، به اصول ارزش‌ها تفسیر شده است؛ در میان هر ملتی اصول و ارزش‌هایی وجود دارد که ملت بر اساس آن‌ها رفتار می‌کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاریخ تهاجمات غرب به جهان اسلام گفت: غرب همان روحیه سلطه‌گری سابق را دارد و از جنگ تبوک می‌توان به نمونه‌ای از برخورد پیامبر اکرم (ص) با غرب یاد کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: طی این سال‌ها غرب در برابر اسلام تسلیم نشده و نخواهد شد و این منازعه کماکان ادامه خواهد داشت؛ هر چند قبل از انقلاب آن را ابرقدرت می‌نامیدند ولی انقلاب اسلامی نقاب از چهره استکبار کنار زد و همه آنرا شناختند.

وی از معاون فرهنگی قوه قضائیه خواست تا گزارش فعالیت‌های فرهنگی این قوه را منتشر کند تا مردم هم با این فعالیت‌ها آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به عملکرد قوه قضائیه و رییس این قوه تأکید کرد که عملکرد آیت الله آملی لاریجانی خوب بوده است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه ارائه کرد./836/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات