۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۱۴۹۰
آیت الله سعیدی:

منابع طبیعی نباید متحمل اشتباهات سیاسی مسؤولان باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که نباید منابع طبیعی متحمل حرکت‌ها و جریانات سیاسی شود، حیات مردم ایران را به عملکرد سازمان وابسته دانست.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت با تاکید بر این که آبادی زمین با اتکا بر سلیقه‌ شخص امکان پذیر نیست، اظهار داشت: برای رسیدن به آبادی باید نظام‌مند حرکت کرد؛ بر این اساس یکی از اساسی ترین وظایف منابع طبیعی جلوگیری از اعمال نگاه‌های سلیقه‌ای و دخل و تصرف در منابع طبیعی، انفال و حقوق نظام اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که نباید منابع طبیعی متحمل حرکت‌ها و جریانات سیاسی شود، عنوان داشت: حیات مردم ایران به عملکرد منابع طبیعی وابسته است؛ بر این اساس حفظ انفال و نعمت‌های الهی به‌عنوان یک وظیفه مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم  به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مساله آبادانی اشاره داشت و گفت: استقرار نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نشان دهنده اهتمام ویژه ولایت نسبت به فعالیت‌های این مجموعه است.

آیت الله سعیدی با بیان این که دستگاه‌ها نباید در امور منابع طبیعی دخالت غیرمنطقی داشته باشند، تصریح کرد: باید توجه داشت که کنش های مرتبط با حوزه جنگل‌داری، حفظ جنگل‌ها و تشویق مردم باید به سمت این رویکردها نیل پیدا کند.

امام جمعه قم  با اشاره به تعارض برخی از روایات با برخی از قوانین از این وضعیت اظهار ناخرسندی کرد و گفت: در نظام اسلامی باید به قانون عمل کنیم؛ اما باید توجه داشت که روایات نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند چراکه قرآن و عترت در رأس قوانین است؛ بر این اساس روایات باید در کارگروهی تخصصی مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود مشکل در قوانین، این تعارض‌ها را با استفاده از مسیرهای قانونی ارائه کنیم.

وی افزود: برخی از قوانین ریشه در گذشته دارد؛ اما تا زمانی که قانون جدیدی نیامده باید به قانون‌های گذشته عمل شود.

آیت‌الله سعیدی به استخراج آب با حجم بالا از زمین‌های ناپایدار اشاره کرد و ابراز داشت: این روند می تواند هزینه‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد؛ بر این مدار نباید با هر روشی و بدون توجه به معیارها و شاخص‌ها آب زمین را از زمین استخراج کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تریبون نماز جمعه را در افزایش آگاهی مردم رسانه ای بانفوذ و اثر گذار توصیف کرد و گفت: گاهی برخی از کارهای سودجویانه با عملکردهای طبیعی و منطقی اشتباه گرفته می‌شود؛ یکی از کارهای روحانیون توجیه مردم نسبت به مباحث مرتبط با منابع طبیعی است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید حرف‌های منطقی و منصفانه به دولت و حکومت زده شود، عنوان داشت: بدترین دشمنان نیز انصاف را دوست دارند به همین علت اگر برخورد منصفانه با مباحث مختلف داشته باشیم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی افزود:  اگر از اهل‌بیت(ع) و نظام اسلامی سخن به میان بیاوریم اما رفتار متناسب و کارهای تخصصی نداشته باشیم در حقیقت مسیر را اشتباه انتخاب کرده‌ایم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات