۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۵۱۴۸۵
دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی:

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره ملی "کتاب سال سبک زندگی"

دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی گفت: این تعداد آثار بیش از تصور و انتظار ما بوده است و ۴۰۰ اثر دیگر بعد اتمام از مهلت فراخوان به دبیرخانه رسیده است.
حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی نشست خبری جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی، دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری جشنواره  ملی "کتاب سال سبک زندگی" که در سالن جلسات همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت:در دهه‌های اخیر، برخلاف رهنمودهای و تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی، اثری ویژه و درخور توجه کم نگاشته شده است و بهترین اثر در این زمینه کتاب "دین و سبک زندگی" اثر آیتالله مهدوی کنی بوده که ده سال پیش تألیف شده است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: ۸۱۶ اثر به جشنواره کتابسال سبک زندگی رسیده و این تعداد آثار بیش از تصور و انتظار ما بوده است و ۴۰۰ اثر دیگر بعد اتمام از مهلت فراخوان به دبیرخانه رسیده است که در این جشنواره امسال داوری این آثار انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این آثار در چهار بخش بررسی و داوری می‌شود، گفت: این چهار بخش در عرصه‌های علوم انسانی کاربردی، علوم انسانی اجتماعی کاربردی، علوم انسانی نظریهپردازی و تک نگاری‌ها تقسیمبندی شده است.

حجت الاسلام شیخ الاسلام با بیان اینکه مرحله اولیه داوری آثار انجام گرفته است، ابراز کرد: ۳۱۵ اثر غیر مرتبط با موضوع سبک زندگی از مرحله داوری کنار گذاشته است و ۵۰۱ اثر به مرحله داوری رسیده که ۱۶۵ اثر مرتبط با حوزه علوم انسانی کاربردی، ۱۰۵ اثر در  زمینه علوم اجتماعی کاربردی، ۱۸۱ تک نگاری‌ها، ۲۷ اثر  در عرصه علوم اجتماعی  و ۲۲ اثر علوم نظریه پردازی بوده است.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی بیان کرد: از این آثار از نظر جنسیتی ۷۴ اثر نوشته خانم‌ها، ۳۵۷ اثر تألیف آقایان و ۵۵ اثز نیز تألیف جمعی از نویسندگان و ۱۵ اثر نیز نوشته مشترک  آقایان و خانم‌هاست.

حجت الاسلام شیخ الاسلام ابراز کرد: در مرحله داوری  اولیه از مجموع ۵۰۱ اثر، ۲۱۶ اثر تأیید شده است و ۲۸۵ اثر حداقل امتیازهای داوری را کسب نکرده‌اند و اکنون وارد مرحله دوم داوری تفصیلی شده‌ایم.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی در پایان سخنانش گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) تهران، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جشنواره ملی "کتاب سال  سیک زندگی" را برگزار می‌کند و مراسم اختتامیه این جشنواره 20 اسفند در تهران برگزار می‌شود./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

 

 

 

ارسال نظرات