۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۴۷۴
دبیر ستاد امر به معروف استان قم خبر داد؛

آموزش ۵ هزار نیروی طلایه‌دار در عرصه امر به معروف

حجت‌الاسلام معرفت درباره آموزش طلایه‌داران نیز گفت: نزدیک به ۵۰۰۰ نیروی طلایه‌دار آموزش دیده داریم این آموزش ها در قالب آشنایی با احکام و روانشناسی مخاطب پیگیری می شود.
حجت الاسلام معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ معرفت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در بازدید شورای امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح که از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر شد گزارشی از روند فعالیت ستاد تحت اختیار خودش ارائه داد.

وی در ادامه فعالیت‌های ستاد استان قم را درد و بخش تقسیم کرد و گفت: فعالیت را در چند بخش شروع کردیم و تقرببا عمده فعالیت در آموزش‌وپرورش بوده است که تشکیل شورا در مدارس که یکی از کانون‌های مهم برای پرورش فکری جوان‌ها است و راه جلسات اولیا و مربیان برای خانواده‌ها برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام معرفت در تشریح دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و هئیات اشاره کرد و گفت: دومین برنامه ما در مساجد و هیئت‌ها بود که سعی کردیم شوراهای در مساجد و هیئت‌ها تشکیل بدهیم که الحمدالله موفقیت‌های خوبی در ستاد امر به معروف کسب کرده‌ایم و در نظر داریم مساجد را به کانونی تبدیل کنیم که حل مشکلات مردم در آنجا صورت بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم درباره آموزش طلایه‌داران نیز گفت: نزدیک به 5000 نیروی طلایه‌دار آموزش دیده داریم. آموزشی را که برای این نیروها گذاشتیم دو ساعت احکام دو ساعت روانشناسی مخاطب است، که با طرف چطور برخورد کند که درگیری به وجود نیاید این‌ها خیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده؛ و دو ساعت آموزش استفاده از کارتی که برایش صادر می‌شود که در کجاها باید استفاده بشود.

این مقام مسؤول درباره تجمیع شوراهایی مختلفی که در ادارات دولتی تشکیل شده است چنین بیان داشت: در هر اداره‌ای 6 الی 7 شورا مشغول به فعالیت است که شامل شورای اقامه نماز، شورای بسیج، شورای فرهنگی و... و اگر بتوانیم با استانداری به سرانجام برسانیم این‌ها رو تجمیع کنیم و ببریم زیر نظر امر به معرف و نهی از منکر یعنی کار فرهنگی و اقامه نماز یعنی امر به معروف و نهی از منکر، اگر این تجمیع صورت بگیرد کار بی‌نظیر است.

وی در آخر با اشاره به تعامل خوبی که با دادگستری و نیروی انتظامی در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر داشته‌اند اشاره‌ای کرد و گفت: تعامل خوبی با نیروی انتظامی داشته‌ایم و همکاری خوبی داشته‌اند تعامل خوبی با دادگستری داشته‌ایم در راستای حمایت از آمرین به معروف هر مشکلی که بوده ما توانستیم طبق قانون حمایت از آمر یا ناهی را از قوه قضائیه بگیریم./۹۹۸/پ۲۰۲/س

 

ارسال نظرات