۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۱۴۷۳
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی در مدارس

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی برای فرهنگ سازی نخست باید از مدارس آغاز کرد، گفت: در این باره حوزه ها را مکلف به پشتیبانی از مساجد کردیم تا جوانان جذب شوند که به فضل الهی این روند در اهواز مثبت بوده است.
دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری دیدار سردار عبدالرسول استوار محمود آبادی رئیس موسسه کوثر سپاه، با آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در دیدار سردار محمود آبادی، رییس مؤسسه سپاه پاسداران ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته فرهنگ ساز اسلامی در بین جوانان خاطرنشان شد: در نظام جمهوری اسلامی برای فرهنگ سازی نخست باید از مدارس آغاز کرد؛ بنابراین حوزه ها را مکلف به پشتیبانی از مساجد کردیم تا جوانان جذب شوند که به فضل الهی این روند در اهواز مثبت بوده. اما زمانی که خروجی آن را بررسی می کنیم با ظرفیت محدود مساجد مواجه می شویم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه از 14 میلیون دانش آموز در کشور، حدود یک میلیون آن خوزستانی است، افزود: باید دید که چه تعداد از این دانش آموزان جذب مساجد شدند؟ اگر 20 هزار نفر در شهری که مرکز این فعالیت است جذب شده باشند، ‌قطعا در سایر استان ها جذب کمتری شده است؛ بنابراین می توان گفت عدد و رقم کمی در این راستا به ثبت رسیده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه جمعیت نماز جمعه کشور یک صدم جمعیت کل کشور است، اظهار داشت: جمعیت نماز جمعه اهواز بسیار خوب است. اما نباید به ظاهر اکتفا کرد، باید فکر کنیم که این حضور نسبت به مجموع کل کشور کافی است که قطعا در صد پایینی است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان مبنی بر اکتفا نکردن به ظاهر دنیوی گفت:  با نگاه کردن به ظاهر و باطن کار، می توان مطرح کرد که آیا از فرصت ها خوب استفاده کردیم یا خیر؟ آیا بیش از این می توان کار کرد یا خیر؟ برای پاسخ ‌به این سؤالات که بررسی های سردار محمود آبادی که از جمله فعالیت های آن است، انجام می شود، به نتایجی خواهیم رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه تلاش و ‌زحمات امام خمینی(ره) برای خارج کردن ایران زمان رضا خان از سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی، مقدمه ای بود تا ما بعد از آن وارد کار شویم، ادامه داد: حوزه های فعال به روزی تربیت کنیم تا سپس به سوی مدارس پیش رفته و آنها را با اسلام ناب محمدی مانوس کنیم. هر چند که در این مسیر مجموع کشور برنامه صحیحی نداشت.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: امام خمینی(ره) در راه آشنایی مدارس با اسلام ناب محمدی نکته هایی بیان کرد اما افکاری برای ایجاد عملی ساختن برنامه ها و نکته های بیان شده وجود نداشت.

وی ابراز امیداوری کرد تا با فعالیت های در حال انجام، همه ضعف ها جبران شود چرا این کار بسیار بزرگ و ‌سخت بسیاری علیه اسلام هستند.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: باید خود را آماده رویارویی با دشمن کنیم، ما با خداییم و کارمان را برای او انجام می دهیم./9456/د103/ب1

ارسال نظرات