۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۵۱۴۷۱
آیت الله قرهی:

مومنان حقیقی اهل عمل به دستورات الهی هستند

آیت الله قرهی گفت: مومنان حقیقی اهل عمل به دستورات الهی هستند یعنی وقتی علم و معرفت پیدا کرده و به مقام ایمان رسیدند اهل عمل هم می‌شوند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله روح الله قرهی در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: خانواده متخلق به اخلاق الهی در مسیر سعادت حرکت می کند.

وی افزود: عرفا فرمودند کسی که می‌داند و عمل نمی کند به قوای وجودی خود نرسیده است، وقتی قرآن می‌فرماید مومنان حقیقی اهل عمل هستند یعنی وقتی علم و معرفت پیدا کرده و به مقام ایمان رسیدند اهل عمل هم می‌شوند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) عنوان کرد: حرکت صحیح بدون افراط و تفریط و در صراط مستقیم است و این باید توام با معرفت به قوا باشد، که یکی از این قوا خوف است.

آیت الله قرهی افزود: خوف به چند دسته ممدوح و مذموم تقسیم می شود، خوف از موت را عقل سالم زشت می‌شمارد و عقلایی نیست، چراکه شخص تصور می‌کند با مرگ نابود می‌شود.

وی ابراز کرد:  امام هادی(ع) از مرگ به حمام رفتن تعبیر می‌کنند که با آن گناهان شخص پاک می‌شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) بیان داشت: در روایت است که خداوند برای اینکه انسان را پاک کند سه جا برای او طهارت قرار داده است، یکی از آنها عقوبت‌های دنیا در عالم است.

آیت الله قرهی خاطرنشان کرد:  اولیای خداوند دائم گذرا بودن دنیا را تذکر می‌دهند، اما کسی که خود را فقط برای دنیا آماده کرده از مرگ هراس دارد.

وی گفت: دنیا و آنچه در آن است صرفا ابزاری برای رسیدن به آخرت است، اما وقتی این ابزار از برخی گرفته می‌شود دچار پریشانی می‌شوند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی عج گفت: امیرمومنان امام علی(ع) با اینکه خلافت را از او گرفتند اما به خاطر اسلام به خلفا کمک کردند چرا که به آخرت ایمان داشته و دلبستگی به دنیا نداشتند.

آیت الله قرهی عنوان کرد: کسی که همه چیز او دنیا است و برای آن دست به هر کاری می‌زند به شدت از مرگ هراس دارد، با وجود اینکه مرگ سایرین را مشاهده می‌کند باز هم عبرت نمی‌گیرد چرا که دنیا چشمان او را کور کرده است.

وی افزود: همین وهابیت، ملک سلمان یا عبدالله پادشاهان عربستان مرگ دیگران را مشاهده کردند اگر باز هم یه جنایات خود در یمن ادامه می دهند به این دلیل است که آخرت را باور نداشته و همه آمالشان در دنیا قرار دارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی عج بیان داشت: مومنان یا محبان اهل بیت(ع) که خطا کرده و حق‌الناس بر عهده دارند لحظه مرگ تقاص پس می‌دهند، اما اگر مشکلات دیگری هم داشته باشند در عالم برزخ عذاب می‌شوند که پاک شوند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات