۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۴۷۰
آیت الله مظاهری:

درایت رهبری و حضور به موقع مردم آتش فتنه را خاموش کرد

رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این که حضور مردم همواره استکبار جهانی را صحنه بیرون کرده است، گفت: رهبری با درایتی که به خرج دادند آتش فتنه را خاموش کردند و دشمن ضربه سنگینی خورد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: دین دار واقعی خودش را فدای دینش می کند.

وی در تفسیر آیه دویست و هفتم سوره بقره که می فرماید افزود: برخی از بندگان خداوند برای کسب رضایت خداوند، خودشان را فدای دین می کنند و البته این یکی از دستورهای خداوند است که می فرماید در صورت جانفشانی برای اسلام، رافت الهی بر سر انسان نازل می شود.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: شان نزول این آیه مربوط به گذشت و فداکاری امیرمؤمنان(ع) است که به جای پیامبر(ص) در بستر خواب قرا گرفتند و جان ایشان را از خطر مرگ نجات دادند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: با وجود تمام تلاش های پیامبر(ص) در مکه تعداد زیادی به اسلام گرایش پیدا نکردند ولی در مدینه با فداکاری ها و گذشت های مردم اسلام فراگیر شد، همین فداکاری ها که سبب ایستادگی در برابر زورگویی های دشمنان شد، رافت الهی را به دنبال داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: زمانی که امیرمؤمنان(ع) جان خودشان را فدای پیامبر(ص) کردند، آیه شریفه ای که امروز تلاوت کردیم نازل شد و این اعتقاد شیعه و سنی است و افتخاری برای شیعیان؛ این آیه عمومیت دارد و می فرماید دین داری یعنی محبت به دین تا جایی که حاضر باشیم خودمان را فدای دین کنیم.

وی ابراز کرد: امکاناتی برای مردم مدینه وجود داشت و منقول است کسی به نام عبد الله که شَل بود در زمان جنگ چند کیلو جو برای پیامبر(ص) آورد و عرضه داشت این جو همه دارایی من است و فرزندم در جبهه جنگ است و من از شما درخواست می کنم اجازه دهید با وجود این که جنگ برای من واجب نیست در جنگ شرکت کنم، پیامبر(ص) می خواستند با لطافت خاصی او را از آمدن به جبهه منصرف کنند ولی بسیار گریه کرد و پیامبر(ص) را مُجاب کرد.

حضرت آیت الله مظاهری اضافه کرد: پیروزی در جنگ های متعدد در صدر اسلام به خاطر این بود که مردم حاضر بودند جان خودشان را فدا کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: صدام در هنگام حمله می گفت من تا چند روز دیگر در تهران هستم چون همه دنیا مدافع او بود و ایران هیچ کسی را نداشت ولی در این هشت سال ملت پیروز ایران با ایثار و فداکاری مقاومت و شجره طیبه قرآنی را در دنیا منتشر کرد.

وی با تأکید بر این که حضور مردم در صحنه همواره استکبار جهانی را صحنه بیرون کرده است، گفت: البته رهبر معظم انقلاب با درایتی که به خرج دادند آتش فتنه را خاموش کردند؛ وضعیت کشور ما به مو می رسد ولی پاره نمی شود؛ در همین اغتشاشات اخیر که آرام شد، دشمن خیلی ضربه خورد./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات