۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۱۴۶۸
در دیدار اساتید و طلاب آذربایجان شرقی مطرح شد؛

خنثی شدن توطئه دشمن علت حضور امام جمعه تبریز در ورزشگاه

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم علت حضور خود در ورزشگاه هنگام بازی فوتبال تراکتور‌سازی و استقلال تهران را خنثی شدن تلاش گروه‌های معاند و دشمنان نظام اسلامی ایران عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، شامگاه چهارشنبه در دیدار با اساتید، علما و طلاب آذربایجان شرقی مقیم قم که در سالن اجتماعات فیضیه برگزار شد، با قرائت آیه 122 سوره مبارکه توبه، بیان داشت: تفقه در دین همچون پناهگاهی ایمن برای قوام تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان این که تفقه در دین سعادت دنیا و آخرت امت اسلامی را فراهم میآورد، ابراز داشت: مراد از تفقه در دین عبارت است از این که طلاب حوزههای علمیه مجموعه علوم دینی که شامل فقه اصطلاحی، اخلاق، اعتقادات، توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت را با تمام مقدمات و زیرساختهایش در راه ارایه به اقشار مختلف جامعه تحقیق کنند.

وی با تأکید بر این که تفقه در دین شرایطی دارد، تصریح کرد: قصد عمل و نیت صالح، ورع و تقوا، اصلاح معیشت و سخت کوشی همراه با قناعت، حلم و تواضع از جمله شرایط تفقه در دین به شمار میآید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: پس از انتصاب بنده به عنوان نماینده ولیفقیه، فعالیتهای بسیاری انجام دادهایم و به جرأت میتوان گفت؛ در هفت ماه گذشته به میزان چندین سال کار شده است.

وی افزود: ما در این مدت با اعمال، رفتار و کارهای متعددی توانستهایم دوستداران نظام، ولیفقیه و علاقمندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که کمبود روحانی در استان آذربایجان شرقی به وضوح احساس میشود، گفت: ضروری است طلاب و روحانیون مقیم قم پس از تکمیل تحصیلات عالی و درس خارج، به شهرها و روستاهای خود در آذربایجان شرقی بازگردند و در صحنههای عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروزه تمام دشمنان نظام اسلامی ایران به صف شدهاند تا پرچم این نظام را از طریق تهاجم فرهنگی پایین آورند.

حجت الاسلام و المسلمین آلهاشم اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به خوبی میدانند که برخورد سختافزاری و نظامی با جمهوری اسلامی ایران برای آنها بسیار پرهزینه خواهد بود، از این رو با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم میخواهند به آرامی نظام را از بین ببرند.

وی ابراز داشت: آرام و بیسر و صدا بودن از خصوصیات جنگ نرم است، به همین علت روحانیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید برنامهریزی گستردهای داشته باشند.

نماینده ولیفقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در طول بیش از 25 سال اخیر با عناوینی همچون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، ناتوی فرهنگی، عملیات روانی و نفوذ، در صدد آگاهسازی آحاد جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی با بیان این که دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه در محیط هر دو مرکز تأسیس شده است، عنوان کرد: با ایجاد این دبیرخانه مطالبات حوزویان و دانشگاهیان برآورد و پیگیری خواهد شد.

امام جمعه تبریز گفت: با حضور در محیط حوزه از نزدیک با تمام مشکلات حوزویان و مدارس علمیه آشنا شدهام به همین علت برنامههایی برای برطرفسازی کاستیها تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به ناآرامیهای اخیر در برخی استانهای کشور، اظهار داشت: این جریان با مدیریت روحانیت و ائمه جمعه شهرستانهای آذربایجان شرقی خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آلهاشم خاطرنشان کرد: تمام گروههای معاند اسلام و دشمنان نظام اسلامی ایران به شدت تلاش کردند تا مردم روز جمعه اعتراضات گستردهای در بازی فوتبال تراکتورسازی و استقلال تهران انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن که در روز جمعه همان هفته راهپیمایی عظیمی برای محکوم کردن بینظمیها توسط نمازگزاران جمعه صورت گرفت، بنده نیز بر حسب وظیفه در ورزشگاه حضور یافتم تا در صورت بروز مشکل مستقیماً وارد عمل شوم.

نماینده ولیفقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: پس از حضور در ورزشگاه، مورد تشویق و احترام تماشاگران قرار گرفتم و هیچ بیحرمتی بر نظام صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: مردم استان آذربایجان شرقی بیش از دههزار شهید تقدیم انقلاب کردهاند، از این رو هیچگاه اجازه نخواهند داد کشور جولانگاه ضدانقلاب و دشمنان نظام شود.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: امروزه وحدت و همدلی آحاد مردم ایران اسلامی، رمز تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که برای ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از دین، انقلاب و رهبری باید بصیرت افزایی شود، گفت: بصیرت به معنای لحظهشناسی و شناخت لحظههای است تا ناخواسته پازل دشمن را تکمیل نکنیم./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات