۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
کد خبر: ۵۵۱۴۵۹

برگزاری ۲۵ کرسی بصیرت افزایی برای طلاب مدارس علمیه سبزوار

مدیر حوزه های علمیه سبزوار این خطه را خواستگاه علم و علما عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۵ کرسی بصیرت افزایی برای طلاب مدارس علمیه سبزوار برگزار شده است.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم، شب گذشته در جمع طلاب و فضلای شهر سبزوار در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور که در مسجد محمد رسول‌الله(ص) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کریم سه گروه را بر سایرین مقدم کرده است، گفت: نخستین گروهی که در آیات قرآن کریم بر دیگران مقدم شده اند مؤمنان هستند.

مدیر حوزه های علمیه سبزوار افزود: امام علی (ع) در بیان سه شاخصه ایمان و مؤمن واقعی می فرمایند«ايمان معرفت با قلب (عقل) و اقرار به زبان و عمل به اركان (دين) است».

وی با اشاره به اینکه دومین گروهی که در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته اند عالمان هستند، تصریح کرد: قرآن به هویت علم تأکید زیادی دارد و باید توجه داشت که حوزه های علمیه سبزوار از هر دو نعمت ایمان و علم به صورت تؤامان برخوردار هستند.

حجت الاسلام ثباتی مقدم، سبزوار را مهد قیام شیعی و تشکیل حکومت شیعی سربداران با اتکا به ولایت اهل بیت(ع) عنوان کرد، گفت: کتاب شرح لعمه به دعوت حکومت سربداران از سوی شهید ثانی تدوین شده و طلاب و جویندگان معارف دینی در طول تاریخ از این کتاب گران بها بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه شهر سبزوار در طول انقلاب نقش ممتازی داشته و هزار و 700 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: از این تعداد شهید 36 نفر روحانی هستند و در مقابله با جبهه تکفیری داعش نیز سبزوار شهدایی را در عرصه دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم اسلام کرده است.

مدیر حوزه های علمیه سبزوار این خطه را خواستگاه علم و علما عنوان کرد، افزود: شیخ طبرسی از علمای مشهور در سبزوار است که در زمان سربداران مدرسه فخریه این شهر را مدیریت کرده و علمای زیادی در مجلس درس این عالم بزرگ پرورش یافته اند.

وی حکیم سبزواری را از دیگر علمای مشهور سبزوار دانست که آخوند خراسانی در دامان این عالم بزرگ تربیت یافته و کسب فیض کرده است.

مدیر حوزه های علمیه سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر در این شهرستان دو مدرسه علمیه دایر است، ادامه داد: از مدارس این شهرستان دو مدرسه دیگر نیمه دایر بوده و دو مدرسه دیگر به مرور زمان تعطیل شده است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم با تأکید بر اینکه در حال حاضر 500 طلبه در حوزه های علمیه سبزوار مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر درس اخلاق در مدارس علمیه شهرستان سبزوار با حضور امام جمعه این شهر برگزار می شود.

وی برگزاری دوره های بصیرت افزایی را زا دیگر اقدامات حوزه علمیه سبزوار برای طلاب عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون 25 کرسی بصیرت افزایی برای طلاب مدارس علمیه سبزوار برگزار شده و طلاب از این کرسی ها و دوره های بصیرت با روی باز استقبال کرده اند./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات