۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۵۱۴۱۷
فردا در ساری برگزار می شود؛

همایش حوزه انقلابی با حضور مسؤولان مدارس علمیه ۳ استان شمالی

معاون حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش حوزه انقلابی با حضور مسؤولان مدارس علمیه سه استان شمالی فردا به میزبانی ساری خبر داد.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام محمد جواد قنبری، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری همایش حوزه انقلابی فردا در مرکز استان خبر داد.

وی با بیان این که این همایش با حضور مدیران و اساتید مدارس علمیه استان های مازندران، گلستان و سمنان برگزار خواهد شد، افزود: در یک همایش یک روزه مهم ترین شاخص های حوزه انقلابی از سوی سخنرانان مورد تبیین و بازیابی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که در همایش مدیران پایگاه های بسیج طلاب مدارس علمیه این سه استان نیز حضور دارند، تصریح کرد: افزون بر این نمایندگان ولی فقیه در سپاه این استان از جمله دیگر میهمانان این همایش هستند.

وی با بیان این که این همایش یک روزه با همکاری مدیریت حوزه علمیه مازندران، سپاه کربلا، بسیج طلاب استان و نمایندگی فقیه در سپاه کربلا برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این همایش آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و حجت الاسلام ملک دار سخنرانی خواهند کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همایش حوزه انقلابی فردا پنج شنبه در سالن الغدیر سپاه کربلا استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش به طور حتم در تقویت شاخصه های انقلابی گری در حوزه های علمیه بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه تأکید کردند، بیان داشت: برای تحقق این مطالبه مهم مقام معظم رهبری همه بخش های حوزه و دیگر نهادهای مرتبط باید به میدان بیایند.

وی حوزه علمیه را مهم ترین خواستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان این که نخستین جرقه های انقلاب با رهبری روحانیت از حوزه های علمیه زده شده است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت در چهار دهه اخیر مهم ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف بوده اند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برخی جنبش ها و مبارزات دانشجویی وجود داشته اما محدود بوده است، بیان داشت: اما حضور حوزه و روحانیت در رأس نهضت انقلاب، موجب فراگیر شدن دامنه نهضت و زمینه سازی برای پیروزی آن را فراهم کرده است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره فرمودند فراگیری و تأثیرگذاری دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: در هیچ قشری این ویژگی های شاخص تا پیش از این وجود نداشته است.

وی با بیان این که اگر نقش آفرینی حوزه در دوران مبارزات انقلاب نبود، قیام به نتیجه مطلوب نمی رسید و همانند گذشته ابتر باقی می ماند، تصریح کرد: اما رهبری حوزه و روحانیت در جریان نهضت انقلاب، بستری را برای پیروزی آن نهضت عظیم فراهم کرد که امروز باید قدردان آن حضور هوشمندانه باشیم.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کلام نافذ روحانیت همواره از یک جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز علیرغم همه تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه، شاهد یک پیوند عمیق میان مردم و روحانیت هستیم.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که دشمنان امروز تلاش می کنند نگاه و رویکرد انقلابی را در ارکان مهم و اثرگذار نظام به ویژه حوزه های علمیه نفوذ دهند، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم تا این رکن اصیل انقلاب در دام دشمنان گرفتار نشود.

وی با تأکید براین که حوزه انقلابی مهم ترین نیاز انقلاب و نظام اسلامی است و دشمن از وجود چنین مجموعه ای عصبانی است، خاطرنشان کرد: تلاش دشمن زدودن تفکر انقلابی در حوزه های علمیه است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز همانند گذشته باید منشأ همه حرکت های انقلابی حوزه های علمیه باشند، تصریح کرد: حوزه در کنار نشر و گسترش معارف دینی باید مهم ترین پایگاه نشر تفکر انقلابی در جامعه اسلامی باشد./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات