۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۵۱۴۱۳

«قرآن کشتی مطلا»در حرم حضرت معصومه رونمایی شد

«قرآن کشتی مطلا» پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد.
قرآن کشتی مطلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «قرآن کشتی مطلا» پیش از ظهر امروز در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد و پس از آن به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم با اشاره به ارزش و اهمیت کار هنرمندان قرآنی در عرصه احیای مفاهیم و معارفی قرآنی در جامعه گفت: آثار هنرمندان  قرآنی در نشر و ترویج معارف قرآنی در جامعه از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است بنابراین باید هنرمندان این عرصه بیش از سایر عرصه ها مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

وی بابیان اینکه اثر هنری «قرآن کشتی مطلا» پس از رونمایی به حرم امام حسین(ع) و کربلای معلی منتقل خواهد شد، افزود: احیای مفاهیم دینی و معارف قرآنی در قالب هنر می تواند در ترویج این معارف در جامعه جهانی و جامعه اسلامی نقش به سزایی داشته و معارف دینی و قرآنی را در عمق روح و جان مشتاقان دین الهی نهادینه و ماندگار کند.

همچنین علی‌اصغر موسویان، هنرمند خالق اثر«قرآن کشتی مطلا» در این مراسم با بیان اینکه نوآوری در عرصه هنر قرآنی لازمه حیات بشر است و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید ویژه ای دارند، گفت: «قرآن کشتی مطلا» بیست و سومین اثر هنری قرآنی است که از سوی این هنرمند در طول 26 سال فعالیت در اثر هنر قرآنی تولید شده است.

این هنرمند قرآنی ضمن اشاره به ویژگی های «اثر قرآن کشتی مطلا» ادامه داد: این اثر هنری داری سه متر طول، یک متر عرض و یک متر ارتفاع است که از ابتدای آن کل قرآن کریم با سوزن فولادی تا انتهای آن حک‌شده است.

موسویان با اشاره به نقش هنر در ماندگاری و احیای معارفی دینی، گفت: این اثر هنری معارف قرآنی و حدیثی  را به صورت تؤامان بیان کرده و گویایی اهمیت بهره گیری از ثقلین به صورت همزمان در مسیر هدایت آدمی است.

وی یادآور شد: این اثر که مزین به آیات قرآن کریم است به نوعی بازگو کننده حدیث حضرت رسول(ص) درباره امام حسین(ع) است که امام حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات عنوان می کنند.

لازم به ذکر است، رونمایی از این اثر با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد و پس از آن مقدمات انتقال این اثر هنری به کربلای معلی فراهم شد./۸۳۷/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات