۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۵۱۴۰۵

بازدیداعضای شورای امر به معروف ستاد نیروهای مسلح از پژوهشکده امر به معروف

دبیر کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در پژوهشکده امر به معروف نهی از منکر با مسؤولان این پژوهشکده دیدار و از بخش های گوناگون آن بازدید کرد.
پژوهشکده بازدیداعضای شورای امر به معروف ستاد نیروهای مسلح از پژوهشکده امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار عبدالله محمودزاده دبیر کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با مسؤولان این پژوهشکده دیدار و از بخش های گوناگون آن بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، سردارعبدالله محمودزاده در این بازدید از نزدیک در جریان روند کارها فعالیت های پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفت و محصولات مکتوب و کتاب های این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی نیروهای مسلح با تشکیل جلسات ماهیانه با حضور نماینده‌ی از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و خود ستاد کل نیروهای مسلح، مسائل مختلف که انجام گرفته نوآوری، خلاقیت‌ها و تجربیاتی که نیروها کسب کرده‌اند بیان و مطرح می‌کنند گفت: در پایان سال 95 و در سال 96 هر نیرویی دو معروف و دو منکر که در اولویت بود را مشخص کرده‌اند و قرار شد در سال جاری کار کنند و دو معروف را رشد بدن و زنده کنند و دو منکر را کم کنند و هر نیروی مشخص شده و در پایان سال باید اعلام کنند که چقدر در نیروها تأثیر داشته است.

سردار محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: مقام معظم رهبری با یک ظرافتی دستور تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر را صادر کرده‌اند که قبلاً فرمانده‌ها در هر مسئله‌ای که به وجود می‌آمد به عقیدتی سیاسی ارجاع می‌دادند و خودشان را مبرا می‌کردند این دستور عمل به فرماندهان گفت که شما مسئول امر به معروف هستی و خودتان پای کار بیایید، این باعث این می‌شود که تا زیرمجموعه احساس مسئولیت کنند.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام معرفت طی گزارشی از فعالیت‌های ستاد تحت اختیار خود گفت: فعالیت را در چند بخش شروع کردیم و تقرببا عمده فعالیت در آموزش‌وپرورش بوده است که تشکیل شورا در مدارس که یکی از کانون‌های مهم برای پرورش فکری جوان‌ها است و راه جلسات اولیا و مربیان برای خانواده ها برنامه داشته باشیم.

وی در تشریح دیگر برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و هیئات اشاره کرد و گفت: دومین برنامه ما در مساجد و هیئت‌ها بود که سعی کردیم شوراهای در مساجد و هیئت‌ها تشکیل بدهیم که الحمدالله موفقیت‌های خوبی در ستاد امر به معروف کسب کرده‌ایم و در نظر داریم مساجد را به کانونی تبدیل کنیم که حل مشکلات مردم در آنجا صورت بگیرد.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی معلی رئیس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، کار پژوهشی دیر بازده دانست و گفت: نکته‌ای که در فرمایشات آقایان بود خیلی حرف درستی هست و آن اینکه معروف یک موضوع جامعه شناسی است ما را به جامعه می‌فرستد یک بحثش این است که از دین بگیریم ولی یک بحثش جامعه است که جامعه را باید خوب بشناسی که بتوانی امر به معروف بکنید.

وی در ادامه بابیان اینکه مرتبه بعدی امر به معروف و نهی از منکر را طبق آیه شریفه قرآن«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» گفت: چنگ بزنید به حبل الله اول همه گفته اند آیه قران است و دوم اهل بیت است و الآن مقام معظم رهبری است بهترین کسی که مصادیق امر به معروف و نهی تعیین می‌کند و شما دغدغه اش را دارید از ایشان بگیرید مقام معظم رهبری است و قبل از او حضرت امام، جملات کلید حضرت امام را ببینید روی چه چیزهایی تأکید کرده‌اند./۹۹۸/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات