۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۵۱۴۰۴
آیت الله علوی گرگانی:

مردم با حقوق مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی آشنا شوند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به لزوم تلاش برای بالابردن سطح فکری و فرهنگی مردم برای حفظ منابع طبیعی، این منابع را متعلق به همه مردم دانست.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان منابع طبیعی چندین استان کشور با بیان این که خداوند برای همه موجودات عالم حقی قرار داده است، اظهار داشت: به همین جهت امام سجاد(ع) در این باره رساله ای نوشته اند که به رساله حقوق معروف است.

وی افزود: انسان حتی نسبت به گیاهان و حیوانات باید حقوقی را رعایت کند، برخی اوقات می بینیم که در ارتباط با جنگل ها و مراتع اسراف کاری هایی صورت می گیرد و به همین دلیل باید کلاس هایی در این زمینه برگزار شده و مردم با حقوقی که در این باره برگردن دارند آشنا شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر فردی تبر به دست بگیرد و درختان را قطع کند در آینده چیزی باقی نخواهد ماند، درحالی که طبق آیات و روایات ما این گونه نعمات برای همه مردم است.

وی با بیان این که مطابق روایات ما اسراف یکی از بزرگترین گناهان است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در برابر فردی که نیمه سیبی را خورد و نصف دیگر را دور انداخت، فرمود «چگونه در روز قیامت در برابر این نعمتی که اسراف کردی پاسخ خدا را خواهی داد؟»

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی یادآور شد: وقتی از سلمان فارسی که دارای مقام بسیار بالایی بود و توانست خود را به اهل بیت(ع) متصل کند سؤال کردند که چطور به این مقام رسیدی فرمود «من حق هرچیزی را عطا کردم»، بنابراین سلسله موجودات به گردن انسان حقوقی دارند.

وی با بیان این که باید برنامه هایی پیاده شود تا عده ای تعلیم ببینند که منابع طبیعی از دست نرود، خاطرنشان کرد: وقتی می توانیم در عرصه های مختلف موفق باشیم که رشد فکری و فرهنگی مردم بالاتر برود و این وظیفه در امور منابع طبیعی بر دوش شما قرار دارد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات