۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۱۳۶۹

جلوه های بی نظیر همدلی مبلغان دینی در مناطق زلزله زده

مبلغان دینی از همان روزهای اول زلزله با حضور فعال در منطقه، به مشاوره و کار با کودکان پرداختند و از رنج های مردم داغدیده کاستند.
حضور و فعالیت جهادی طلاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مقدم از حضور فعال مبلغان اعزامی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و تاثیر این حضور در کاهش آلام مردم این منطقه خبر داد.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: از همان روزهای اول بنده به همراه مبلغان دیگر در منطقه حضور داشتیم و به مشاوره و کار با  کودکان می پرداختیم. با توجه به زلزله و آسیب های آن ما بعنوان طلبه و مبلغ دین، موظف بودیم در منطقه حضور داشته باشیم و به نوعی با مردم داغدیده ابراز همدردی کنیم.

این مبلغ جهادی بسیج مردم در این حادثه را دل گرم کننده دانست و اظهار داشت: با توجه به ارتباطاتی که با مردم عزیز و نوع دوست در سراسر ایران داشتم، با کمک دوستان دیگر شروع به جمع آوری کمک کردیم و طی چند مرحله کمک های متعددی را برای مردم ارسال نمودیم. در حال حاضر هم مبلغ چهار میلیون تومان کاپشن برای مناطق زلزله زده آماده کرده ایم که امروز به منطقه اعزام می شود.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به تغییر نگاه مردم منطقه نسبت به روحانیت عنوان کرد: در روزهای اول با توجه به ارتباط کم مردم با روحانیت، دید مردم نسبت به روحانیت دید خوبی نبود. اما پس از گذشت چند روز و مشاهده ی تلاش های بی امان و خستگی ناپذیر مبلغان، نگاه مردم نسبت به روحانیت کاملا عوض شد تا جایی که عده ای که حتی نماز نمی خواندند اصرار داشتند که طلبه شوند. این گوشه ای از آثار اعزام های مکرر دفتر تبلیغات اسلامی است و در حال حاضر روحانیت در شهر سرپل ذهاب محبوبیت زیادی پیدا کرده و مردم بسیاری از مشکلات خود را به ما می گویند.

وی به بیان مهارت های مورد نیاز یک مبلغ پرداخت و افزود: مهارت طلاب در بحث مشاوره و کار کودک از مهارت های مهمی است که اتصال مردم با روحانیت را محکم می کند. مهارت در امر امداد و نجات هم جزء مهارت های بسیار مهم است که مبلغان حتما باید در این حوزه ورود کنند. دیگر نیاز مهم که در روزهای آغازین این حادثه به چشم می خورد، توانایی در امور کفن و دفن اموات است که متاسفانه به دلیل ناآگاهی یا فرهنگ غلط برخی از مردم، جنازه های خود را بدون غسل و کفن و تلقین دفن کرده بودند.

حجت الاسلام موسوی مقدم به بررسی آسیب های تبلیغ در این مناطق پرداخت و گفت: با توجه به حضور پررنگ و فعال روحانیون در این مناطق آسیب چندانی مشاهده نشد، اما با توجه به تبلیغ و فعالیت فرقه های دیگر در منطقه آگاهی و اطلاعات از فرق و مذاهب دیگر برای یک طلبه امری ضروری به حساب می آید و کم اطلاعی در این حوزه می تواند مشکل ساز شود.

وی تبلیغ چهره به چهره را از نقاط قوت این اعزام ها دانست و افزود: با توجه به نیاز مردم به همدردی و التیام روحی، تبلیغ چهره به چهره بسیار مهم بود. مبلغان هم در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و توانستند بسیاری از آلام مردم را بکاهند.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به مهارت خود در طب اسلامی ابراز داشت: با توجه به تجربیاتی که در سفرهای متعدد و مطالعات شخصی در امر شکسته بندی به دست آورده بودم، در این ایام موفق به درمان بیش از ۱۰۰۰ مراجع شدم. افرادی بودند که ده ها روز در بیمارستان ها بستری بودند اما هنوز توان راه رفتن نداشتند و با یک مراجعه مشکل آن ها حل میشد. این کمک من به مردم بسیار در تعامل و ارتباط من با مردم منطقه تأثیر مثبتی داشت و حتی مردم از شهرهای اطراف هم برای درمان به مسجد محل اقامت من مراجعه می کردند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات