۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۹۳۶۵
آیت الله سبحانی:

مجالس طلاب باید سازنده فکر و ایمان باشد

حضرت آ‌یت الله سبحانی با بیان این که مجالس طلاب باید سازنده فکر و ایمان باشد، گفت: وقت انسان باید صرف جایی شود که برای انسان فایده و سود داشته باشد نه این که بخواهد وقت خود را بیهوده تلف کند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود اگر باغی از باغ های بهشت دیدید با حرص و ولع وارد شوید.

وی افزود: از پیامبر سؤال شد که ما در دنیا هستیم و در دنیا بهشتی وجود ندارد، منظور از عبارت چیست؟ حضرت فرمود مجالس مؤمنان باغی از باغ های بهشت است، معلوم می شود که مجالس مؤمنان می تواند برای انسان آخرت ساز باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مجالس درس حوزوی، فقهی،کلامی و مطالب مفید جامعه را مصداقی از مجالس مؤمنان دانست و اظهار داشت: سابقا مجالس طلاب غالبا این بود که مسأله ای را مطرح کرده و درباره آن بحث کنند.

وی ادامه داد: مجالس نباید به غیبت و تهمت منتهی شود چرا که انسان را به سوی جهنم می برد، مجالس برای طلبه لازم است و باید جلسات انسی نیز داشته باشد، حضرت امام نیز می فرمودند مجالس انس برای طلبه خوب است و باید انجام دهد اما باید مصداق مجالس مؤمنان باشد تا خستگی ها رفع شود.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که انسان باید تفریح سالم داشته باشد، ابراز داشت: تفریح باید سازنده فکر و ایمان باشد؛ وقت انسان باید صرف جایی شود که برای انسان فایده و سود داشته باشد نه این که بخواهد وقت خود را بیهوده تلف کند./1323/

ارسال نظرات