۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۴۹۳۵۸
آیت الله قرهی:

کسی که عبدالله نیست عبد نفس یا عبد شیطان است

آیت الله قرهی گفت: هیچ کسی آزاد مطلق نیست، کسی که عبدالله نیست عبد نفس یا عبد شیطان است.
ایت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: در تفسیر امام حسن عسکری تبیین شده که قرآن میلیون ها ظاهر و باطن دارد.

وی با بیان اینکه معجزه بزرگ پیامبر(ص) قرآن است، عنوان کرد: هر حرفی از قرآن دارای معانی بسیار عمیقی است که باید روی آن تدبر شود، در بحث تفسیری سور آیه به آیه تفسیر می‌شوند اما در بحث تدبیری برخی از آیات و سور قرآن به لحاظ مفهوم و مضمون در یک راستا قرار دارند.

آیت الله قرهی با اشاره به اینکه اسم اعظم همان بسم الله الرحمن الرحیم است، اظهار داشت: شق‌القمر پیامبر(ص) معجزه عظیمی بود که در ناسا هم به ثبت رسیده است اما از آن بسیار بزرگتر معجزه قرآن کریم است که حقیقت علم آن زمان ظهور امام زمان(عج) آشکار خواهد شد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: هفت یا شش سوره قرآن که دارای مسبحات هستند سیر کاملی دارند، چهار قل هم همین طور هستند، اصل قرآن حضرات معصومین(ع) هستند، که علم و تفسیر حقیقی نزد آنها است.

وی افزود: کسی که تفسیر می‌کند باید مقدمات علم تفسیر، علم صرف، حدیث‌شناسی، علم درایه، علم رجال و علم تفسیر آگاه باشد با این وجود باز هم باید به در خانه ائمه معصومین(ع) برود.

آیت الله قرهی با بیان اینکه سیر تفسیری قرآن بحث بندگی انسان را طی می‌کند، ابراز کرد: همه انسان‌ها عبد هستند یکی عبد خدا، دیگری عبد کمونیست، آن دیگری عبد سایر چیزها است بنابراین هیچ کسی آزاد مطلق نیست، کسی که عبدالله نیست عبد نفس یا عبد شیطان است./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات