۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۴۹۳۱۸

نگاهی بر چند خبر از بازار نشر

تجدید چاپ کتاب‌های «ناقوسها به صدا درمی‌آیند»، «سیزده ساله‌ها»، «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» و کتاب «کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» از عناوین اخبار کوتاه بازار نشر هستند.
خبرهایی کوتاه از بازار نشر

به گراش خبنگار خبرگزاری رسا، تجیدید چاپ  کتاب «ناقوسها به صدا درمی‌آیند»، «سیزده ساله‌ها» ، «وقت جنگ دوتارت را کوک کن»  و کتاب «کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» از عناوین اخبار کوتاه بازار نشر هستند.

ناقوس‌ها برای شانزدهمین‌ بار به‌ صدا درآمدند!

«ناقوسها به صدا درمی‌آیند» داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی نوشته ابراهیم حسن‌بیگی برای شانزدهمین باز خواندنی شد.

 «ناقوسها به صدا درمی‌آیند» داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می‌کند. او کتاب‌ها و آثار خطی و قدیمی بسیاری دارد و به این کار عشق می‌ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می‌رسد، علاقه‌مند می‌شود که کتاب را از او بخرد، اما مرد تاجیک به دست کسانی که دنبال این کتاب ارزشمند هستند، کشته می‌شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می‌گذارد که به شناخت امام متقین، امیرالمؤمنین، علی (ع) منتهی می‌شود.

کشیش به خاطر حفظ جان خود از دست قاتلان و دزدان آثار تاریخی، مجبور به ترک مسکو می‌شود و به بیروت می‌رود. او کودکی‌ها و بخشی از عمرش را در این شهر گذرانده و پسر، عروس و نوه‌اش در آنجا زندگی می‌کنند. علاوه بر این، او در پایتخت لبنان، دوستان و محققان فراوانی از جمله «جرج جرداق» نویسنده کتاب «الامام علی صوت‌العداله‌الانسانیه» را دارد که می‌توانند در کشف شخصیت امام علی (ع) به او کمک کنند.

داستان با دستگیری جنایتکارانی که به خاطر به دست آوردن نسخه خطی، هم دست به قتل مرد تاجیک زده و هم از کلیسا و منزل کشیش سرقت کرده‌اند، خاتمه می‌یابد و کشیش که آرامش از دست رفته را بازیافته است، همراه با همسرش به مسکو برمی‌گردد. او با مطالعه این نسخه خطی تاریخی، پا به دنیای دیگری در شناخت اسلام می‌گذارد و با آشنایی با نهج‌البلاغه و سخنان امام علی(ع) بهترین و ارزشمندترین سوغات بیروت را به خانه بازمی‌گرداند. چمدان حاوی کتاب‌ قدیمی کشیش در فرودگاه جابه‌جا می‌شود و…

«ناقوسها به صدا درمی‌آیند» یک رمان ۱۳۶صفحه‌ای خواندنی از انتشارات «عهد مانا» است که حرف‌های زیبا و تازه‌ای برای گفتن دارد. چاپ شانزدهم این کتاب با قیمت هفت هزارتومان منتشر شده است.

چاپ سوم «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» منتشر شد

 رمان «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» اثر یوسف قوجق که دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده به چاپ سوم رسید.

در این اثر نویسنده به مقاومت و رشادت مردمان ترکمن صحرا در برابر مهاجم روس اشاره کرده و خواننده را با غارت ناموس و مال ایرانی روبرو کرده است. نویسنده با تلفیق فرهنگ و تاریخ ایرانی اثری را به خواننده ارائه می‌کند که لذت خواندن آن را فراموش‌ نخواهد کرد.

راوی این رمان، «یا‌ش‌بخشی» دو تار نواز مشهور ترکمن است که در ماجرای حمله روس‌ها کودک است و آن اتفاقات را برای خواننده روایت می‌کند. او که در نواختن دو تار مشهور است هنگام نواختن دو تار این ساز افسانه‌ای از خود بی‌خود می‌شود و عنان از کف می‌دهد و شیدا می‌شود. نویسنده با تلفیق این موضوع هم تاریخ و هم هنر اصیل ایرانی را به خواننده معرفی می‌کند و سعی دارد به واسطه این اثر آنها را در زمان جاودانه کند.

همچنین نشان می‌دهد که اقوام ایرانی در شکل‌دادن به ایران نقش مهمی دارند و حضور هرکدام از آنها در گوشه‌ای از این سرزمین در افزایش امنیت ملی نقش بسیاری دارد. این رمان به نوعی پاسخ کسانی است که می‌گو‌یند روزگار جنگ تمام شده و باید امروز سخن از صلح و دوستی گفت. نویسنده به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد که همیشه تهدید دشمن وجود دارد و عوامل داخلی باید هوشیاری داشته باشند و نسبت به دشمن خوش گمان نباشند.

آخرین رمان یوسف قوجق در حالی نوشته شده که باید آن را در پازل سیاست فرهنگی کشور دانست و تاکید کرد که نویسنده با خلق این رمان کمک می‌کند تا یکی از مظاهر فرهنگی کشور به واسطه ادبیات حفظ شود و خوانندگان با آن آشنا شوند. این رمان را می‌توان یک رمان هویتی خواند که نویسنده در صدد است با کمک آن هویت فراموش شده یکی از اقوام ایرانی را به خواننده نشان دهد و در یک نگاه فراتر بخشی از هویت ایرانی را به او نشان دهد.

چاپ سوم رمان «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» اثر یوسف قوجق با قیمت ۲۶ هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه کتابفروشی‌ها شده است.

چاپ سی‌وپنجم رقم خورد

تکثیر ۴۰هزار «سیزده ساله» در کتابفروشی‌ها

چاپ سی‌و‌پنجم کتاب «سیزده ساله‌ها» که روایت حماسه‌آفرینی‌های نوجوانان در زمان دفاع مقدس است، منتشر شد.

چاپ سی و پنجم کتاب «سیزده ساله‌ها» که هادی شیرازی آن را نوشته، از سوی نشر شهید کاظمی روانه کتابفروشی‌ها شد. قریب به ۴۰ هزار نسخه از این کتاب از ابتدای انتشار تا کنون روانه کتابفروشی‌ها شده است.

این کتاب حکایتی از نبرد و حماسه آفرینی نوجوانانی است که هنوز طعم تکلیف را نچشیده بودند ولی به بهترین نحو، تکلیف خود را ادا کردند و بلوغ‌شان با رسیدن به شهادت بود، بلوغ خونین.

کتاب «سیزده ساله‌ها»، روایاتی است از حضور قاسم‌های خمینی، بزرگ مردانی که به جایی رسیدند که رهبرشان آنان را رهبر نامید.

این کتاب تقدیم شده است، به تمامی قهرمانان و نوجوانانی که در هشت سال دفاع مقدس به بلوغی خونین دست یافتند، مخصوصاً شهیدان نوجوانی که سال‌‏ها، گمنام، در کربلای ایران مدفون بوده‌اند. همانند شهیدانی همچون «سعید طوقانی»، «ابراهیم تباشیر»، «کاظم حیدری حبیبی»، «محمد تشانی»، «خلیل درویشی»، «بهنام محمدی»، «مهرداد عزیزاللهی» و «غلامعلی عبداللهی».

سربازهای سیزده ساله‌ خمینی کبیر به قاسم اقتدا کردند؛ آنجا که «مرحمت بالازاده» نوجوان سیزده ساله‌ اردبیلی خود را به تهران می‌رساند و جلوی دفتر ریاست جمهوری انتظار رئیس جمهور را می‌کشد تا خواسته‌اش را به ایشان بگوید. خواسته‌ او اینست که آقا! خواهش می‌کنم به روحانیون و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم علیه‌السلام را نخوانند! آقا با تعجب پرسیدند: چرا فرزندم؟ و مرحمت که حالا دیگر گریه امانش نمی‌داد؛ با کلماتی بریده بریده گفت: حضرت قاسم (ع) هم مثل من ۱۳ ساله بود که امام حسین علیه السلام به او اجازه میدان دادند، ولی فرمانده سپاه اردبیل، اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید ۱۳ ساله‌ها را نمی‌فرستیم… و «مرحمت» نیز چون «قاسم علیه السلام» با پشتکار، اجازه نبرد را گرفت.

 

چاپ سی و پنجم کتاب «سیزده ساله‌ها» در شمارگان ۲ هزار نسخه و با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند.

ازچاپ یک کتاب؛

روایت نرگس آبیار از زندگی شهید باکری/ کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود

نشر شاهد کتاب «کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» از نرگس آبیار را که با موضوع بازخوانی خاطراتی از شهید باکری تدوین شده است بازچاپ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، نشر شاهد کتابی از نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینمای ایران را با عنوان «کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» که با موضوع بازخوانی خاطراتی از شهید مهدی باکری تالیف شده است را تجدید چاپ کرد.

در این کتاب آبیار از زبان یکی از دوستان و هم محلی‌های شهید باکری با عنوان «حمید» خاطراتی را از زندگی وی بازگو می‌کند.

 

در ابتدای این اثر شهید باکری نام نوجوان‌ها را پرسیده و معنی اسمشان را می‌گوید. حمید از شهید باکری می‌پرسد که «مهدی» به چه معناست و او در جواب می‌گوید: «کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» بنابراین عنوان این کتاب از معنای نام شهید باکری اقتباس شده است.

«کسی که هیچ وقت گم نمی‌شود» با تصویرگری رویا یثربی، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به بهای ۵ هزار تومان به چاپ دوم رسیده است.

از آبیار که در سال‌های اخیر با کارگردانی فیلم‌هایی چون «شیار ۱۴۳» و «نفس» حضوری پررنگ در سینمای ایران داشته است، در مقام نویسنده پیش از این کتاب‌هایی چون «کوه روی شانه‌های درخت»، «چشم سوم»، ‌ «داستان دو خط»، «ساعت مچی»، «نفس» و… منتشر شده است./۹۹۸/ پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات