۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۹۳۰۳
با حضور ‌آیت الله نوری همدانی؛

از مجموعه ‌آثار کلامی علامه کاشف الغطا رونمایی شد

از مجموعه کلامی آثار علامه مرحوم محمد حسین کاشف الغطا با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی رونمایی شد.
علامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از مجموعه کلامی آثار علامه مرحوم محمد حسین کاشف الغطا با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی رونمایی شد.

 بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این دیدار گفت: از حدود 10 سال پیش کار بر مجموعه آثار علامه مرحوم محمد حسین کاشف الغطا آغاز شده و این موسوعه در سه بخش تنظیم شده است، یکی بخش آثار کلامی است که در 14 مجلد منتشر شده است که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از انها رونمایی می شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بخش دیگر مربوط به مسائل فقهی موسوعه است، اظهار داشت: از این بخش که در حدود 20 جلد است در اواخر امسال یا اوایل سال آینده آماده می شود.

وی ادامه داد: بخش سوم موسوعه مربوط به مباحث سیاسی و اجتماعی علامه کاشف الغطا ست که در آینده آماده و رونمایی خواهد شد. قبل از این کار هم در مرکز احیای آثار، موسوعه علمای دیگر منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ابراز داشت: موسوعه شهید اول، موسوعه شهید ثانی، موسوعه علامه شرف الدین و موسوعه علامه بلاغی از کارهای منتشر شده این مرکز است و موسوعه شیخ بهایی نیز در 20 مجلد در حال آماده شدن است و به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

همچنین حضرت آیت الله حسین نوری همدانی فعالیت برای ترویج آثار علما را مقدس و مفید دانست و گفت: بعد از ائمه طاهرین(ع) در تاریخ، هیچ کس مانند علما اثرگذار نیست؛ چرا که علما با پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) به هدایت مردم پرداختند و از دین و معارف الهی حراست کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه سابقا علما در مضیقه های بسیاری بودند، ابراز داشت: امروز امکانات بهتری برای تعلیم علوم دینی و ترویج آن وجود دارد که باید از فرصت نهایت استفاده را کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه آثار علمای بزرگ باید چاپ و ترویج شود، گفت: خدمات علما در عرصه های گوناگون باید برای جامعه تبیین شود؛ بزرگانی همچون آیات بروجردی، حجت کوه کمره ای، داماد، حضرت امام و علامه طباطبایی از علمایی بودند که ویژگی های منحصر به فردی داشتند و خدمات بسیاری انجام دادند که باید تبیین شود؛ دنیای امروز به فقهای متخصص، عالم و آگاه نیاز دارد./1323/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات