۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۴۹۳۰۰
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مظاهری برگزار شد

مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مظاهری با حضور شخصیت های حوزوی در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد.
ترحیم مظاهری ترحیم مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائنی در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری که عصر امروز سه شنبه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به موضوع برکت، گفت: ممکن است برخی چیزها کارآیی کمی داشته باشند اما با عنایت خداوند می تواند کار بزرگی کند.

وی ادامه داد: فردی که 60 سال دعای ابوحمزه بخواند کار بزرگی انجام داده است. مرحوم مظاهری سه ساعت دعای ابوحمزه را می خواند و سپس در منزل خود به گریه می پرداخت و دعا می کرد. حاج احمد آقا خمینی برای بنده تعریف می کرد که هرچه امام خمینی(ره) به اواخر عمرشان نزدیک می شدند گریه هایشان افزوده می شد.

رییس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن، گفت: حضرت موسی(ع) در دربار فرعون یک عامل نفوذی داشت، آن فرد با سرعت خدمت حضرت موسی آمد و خبر داد که مردم قصد قتل ایشان را دارند و حضرت از منطقه فرعون فرار کرد، قبل از اینکه وارد شهر دیگری شود مشاهده کرد که دو خانم ایستاده اند و منتظر هستند تا نامحرمان از آن محل بروند و سپس به حیواناتشان آب دهند ولی حضرت موسی به آنان کمک کرد، خدمت حضرت موسی به آن دو با اینکه زیاد بزرگ نبود ولی در قرآن برای عبرت مردم آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: مرحوم مظاهری منتظر اداره و سازمان نبود، کار خیر خود را انجام می داد اما هیچ گاه به دنبال شهرت نبود، نباید به دنبال شهرت باشیم. او گاهی از دعا به سیاست نیز اشاره می کرد و می گفت؛ رهبری را تنها نگذارید. بیان احکام و مسائل سیاسی از جمله اقدامات مرحوم مظاهری در میان دعا بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: باید فرزندان خود را با دعا و قرآن آشنا کنیم. امروز می بینیم که بیشتر نمازگزاران در مساجد افراد سالخورده هستند و کمتر جوانان حضور دارند. باید کاری کنیم که جوانان بیشتر در مساجد حاضر شوند./811/پ202/ب1

ارسال نظرات