۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۹۲۱۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری ششمین شب خاطره دفاع مقدس، بررسی طرح فجرانه خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی و انتصابات جدید در دانشگاه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدتقی محمدیان، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: ششمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سرافراز عملیات کربلای ۴ و ۵، با حضور جمعی از یادگاران ۸ سال جنگ تحمیلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: ششمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان روز چهارشنبه ۲۷ دیماه ماه سال جاری راس ساعت ۱۸ در محل سالن شماره یک مجتمع فرهنگی سینمایی قدس ( حوزه هنری آذربایجان شرقی) برگزار می شود. این برنامه به همراهی جمیع نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا، یادگاران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن که با دفاع مقدس و مقاومت حیرت‌انگیز رزمندگان دلاور اسلام به نقطه درخشش الهام بخش ملّت ایران تبدیل شد، حاوی ابعاد خیره‌کننده و زوایای آموزنده‌ای است که هر یک می‌تواند زمینه‌های عبور موفق میهن اسلامی از چالش‌های فراروی کشور را تضمین کند.

طرح فجرانه خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفت
وحید حسین زاده، معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نخستین نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر تبریز اظهار داشت: بهره‌مندی از شیوه‌های مبتکرانه و خلاقانه در بزرگداشت دهه فجر ضرورت دارد.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه برنامه های دهه فجر از سوی انجمن های فرهنگی و هنری و تشکل های رسانه‌ای استان خاطرنشان کرد: از سوی خانه مطبوعات آذربایجان شرقی طرحی با عنوان فجرانه(جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر) ارایه شده که برای نخستین بار می تواند به عنوان الگویی برای دیگر انجمن های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای قرار گیرد.

حسین‌زاده با بیان این‌که دهه فجر امسال با شعار «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» گرامی داشته می شود، گفت: شاخص ترین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر، همزمان با تهران در تبریز است.

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام بنی‌هاشمی‌ 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درگذشت حجت‌الاسلام حاج سید هادی بنی هاشمی تبریزی از ناشران و کتابفروشان معتبر و پیشکسوت بازار تبریز را تسلیت گفت.

محمد محمدپور در این پیام آورده است: خبر درگذشت حاج سید هادی بنی هاشمی تبریزی که سال‌ها به بسط و ترویج فرهنگ مطالعه و گسترش ادب و فرهنگ در این مرز و بوم همت گماشت، موجب تاثر و اندوه فراوان شد، وی منشاء خدمات ارزشمند و قابل تحسینی بود و بدون شک فقدانش ضایعه ای برای جامعه‌ی نشر و کتابفروشان استان محسوب می‌شود.

درگذشت وی را به اهالی فرهنگ و ادب  و مردم آذربایجان و به ویژه خانواده‌ی داغدار ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند منّان برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

انتصابات جدید در دانشگاه تبریز
رئیس دانشگاه تبریز با صدور احکام جداگانه‌ای برخی از معاونان و مدیران جدید این دانشگاه را منصوب کرد. از سوی محمدرضا پورمحمدی، معاونان جدید پشتیبانی و توسعه منابع آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز منصوب شدند.

رئیس دانشگاه تبریز به استناد ماده ۵ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه ها، با صدور احکامی حمیدرضا قاسم‌زاده را به سمت قائم مقام رئیس، معاون پشتیبانی و توسعه منابع، علی حسین‌زاده‌دلیر را به سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و اصغر عسگری را به سمت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز منصوب کردند.

همچنین رئیس دانشگاه تبریز با صدور احکام جداگانه‌ای محمد مقدم‌واحد را به سمت مشاور عالی رئیس دانشگاه  و محمدتقی اعلمی را به سمت دبیر هیات اجرایی جذب  اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز منصوب کرد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات