۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۴۹۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

جان باختگان نفت کش در حکم شهید هستند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید از حوادث و رخدادهای روزمره عبرت بگیرد، گفت: آماده شدن برای مرگ مهم ترین درس حادثه نفت کش سانچی برای مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد امشب در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه کشتی نفت‌کش سانچی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این مرگ حقانیت و واقعیت انکار ناپذیری است که برای همگان دیر یا زود رخ می دهد، گفت: انسان ها در این دنیا به مانند رهگذر و مسافری هستند که دیر یا زود باید مسافرخانه دنیا را ترک کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مرگ حق است اما چگونه مردن برای انسان ها اهمیت زیادی دارد، افزود: بالاترین مرگ ها شهادت است و خداوند در آیات مختلف قرآن کریم افراد زیادی را در زمره شهداء قرار داده است.

وی افزود: طبق روایات اگر انسانی در آتش بسوزد و یا در آب غرق شده و جان خود را از دست بدهد در حکم شهید هست.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که خدمه کشتی سانچی که عازم ماموریت اقتصادی بوده و با خدمات خود به جهاد اسلام در عرصه اقتصاد کمک می کردند در حکم شهید بوده و فداکاری آنها از اذهان عمومی محو نخواهد شد، گفت: خدمت به مردم و عمل صالح توشه ای است که در سرای باقی از انسان ها خریداری می شود و تمامی انسان ها باید خود را برای ملاقات با خداوند در سرای باقی آماده کنند.

وی با اشاره به این که انسان در انتخاب و اختیار سرنوشت خود آزاد است و می‌تواند مسیر ضلالت یا هدایت را انتخاب کند، افزود: خداوند انسان را از اطاعت شیطان منع کرده و این انسان است که به صورت آزادانه در مسیر هدایت قرار گرفته و یا روش و منش شیطان را انتخاب می کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان زمان مرگ را نمی‌داند و سرنشینان کشتی نفت کش سانچی به امید بازگشت به وطن راهی این مأموریت شده بودند، افزود: مروری بر حوادث تلخ امسال در ایران اعم از زلزله اخیر، حادثه پلاسکو، سیل آذربایجان و تلفات جاده‌ای شهریورماه بر عبرت گیری انسان‌ها تأکید دارد و باید با عبرت گیری از این حوادث خود را برای مواجه با مرگ آماده کنیم.

وی با اشاره به این که عمر مهم ترین سرمایه و فرصت بی بازگشت انسان برای زندگی در این جهان است، تصریح کرد: باید از این سرمایه به نحو احسن استفاده و خود را برای ملاقات با معبود ازلی در سرای آخرت آماده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد  ضمن درخواست علو درجات برای جان باختگان کشتی سانچی از خداوند متعال برای خانواده های بازماندگان این حادثه طلب صبر و شکیبایی کرد و یادآور شد: تمامی مردم ایران در غم  این خانواده ها شریک بوده و حادثه نفت کش سانچی تمامی مردم ایران را اندوهگین کرده است./837/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات