۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۹۱۹۶
رییس ستاد اقامه نماز:

ولیّ خدا می‌تواند در بیت المال تصرف داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: ولیّ خدا می‌تواند در بیت المال تصرف داشته باشد همان طور که بت‌هایی که حضرت ابراهیم(ع) در مکه شکست، هزینه داشت اما ولیّ خدا صلاح کار دین را این‌گونه تشخص داد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در جلسه درس اخلاق که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در تفسیر آیه «فجعلهم جُزازا الا کبیرا لهم»، گفت: با توجه به معنی آیه مذکور حضرت ابراهیم(ع) در روزی که همه از شهر خارج شده بودند همه بت ها را به جز یکی، با تبر قطعه قطعه کرد؛ از آیه فوق این گونه برداشت می‌‌شود که زور خوب است اما ظلم بد است.

وی با بیان اینکه زور و قدرت خوب بوده و کسالت، بد است، ابراز داشت: در قرآن ۳۵۰ اعوذ آمده که رأس همه آنها کسالت است؛ به ویژه درباره بعضی کارها مانند نماز که انجام آن باید به موقع باشد و نباید در وقت آن تعلل شده و به تأخیر بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: از جمله نکاتی که از آیه مذکور برداشت می‌شود این است که اگر استدلال و موعظه فایده‌ای نداشت، باید برخورد انقلابی صورت بگیرد و این دقیقاً همان چیزی است که امام خمینی(ره) را در انقلاب پیروز کرد؛ امام به شاپور بختیار گفت «من توی دهن این دولت می‌زنم» و این نشان از قدرت امام داشت. فقه، فلسفه، عرفان و ایدئولوژی همه در جای خود محترم هستند اما هیچ یک از اینها کار زور را نمی‌کنند.

وی بیان داشت: قرآن کریم می‌فرماید برای انجام کار حق، اگر توانستید دسته جمعی عمل کنید ولی اگر تنها بودید باز هم آن کار را انجام دهید و این دقیقاً کاری بود که حضرت ابراهیم(ع) برای مبارزه با بت پرستی انجام داد.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: علت اینکه خدا در داستان حضرت موسی(ع) از حرکت حضرت موسی(ع) برای آب دادن به گوسفندان دختران حضرت شعیب(ع) تعریف و تمجید می‌کند این است که حضرت موسی(ع) به خاطر کنترل دوربین، اضافه کاری، ابلاغ رییس، مأموریت، شرح وظیفه و یا زیبایی دختران به آنها کمک کرد در عین حال که تنها و تحت تعقیب و هوا نیز بسیار گرم بود.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید افزون بر مدرک گرفتن و مطالعه درس های دانشگاه، حداقل هفته ای یک کتاب مطالعه کنید و همیشه شماره یک اسلام شناس را داشته باشید زیرا همه علوم و کمالات در درس های شما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تنها به خاطر درک فقه و اصول نبود که به مقام رهبری رسید، چه بسیار کسانی که فقه و اصول می‌دانند ولی فعالیتی مانند ایشان ندارند بنابراین دانشجویان باید فعالیت و مطالعه خارج از دروس دانشگاهی نیز داشته باشید.

رییس ستاد اقامه نماز راجع به تصرف ولیّ خدا در مال مردم، اظهار داشت: ولیّ خدا می‌تواند در بیت المال تصرف داشته باشد همان طور که بت‌هایی که حضرت ابراهیم(ع) در مکه شکست، هزینه داشت اما ولیّ خدا صلاح کار دین را این‌گونه تشخص داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیمه هایی که در روز عاشورا آتش می‌زنند اسراف نیست زیرا کاری هدف‌دار است و هدف آن نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) و توحش بنی امیه است. دین بسیار ظریف است و برای تشخیص درستی و نادرستی امور نیاز به اسلام شناس است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات