۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۴۹۱۸۸
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

هجمه های ظالمانه ای درباره بودجه حوزه خواهران صورت گرفت

پس از ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۷، هجمه‌های ظالمانه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران وارد شد درحالی در سال‌های اخیر تنها حدود ۵۰ درصد از بودجه مصوب را دریافت کردند.
دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی عصر امروز در آئین تحویل ساختمان جدید مرکز تحقیقات زن و خانواده اظهار کرد: انسان نباید در مقابل ساختمان تحقیر شود اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ساختمان‌ها در ماندگاری فرهنگ‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: باید بررسی شود که تاکنون چه‌کار‌هایی برای تمدن‌سازی اسلامی انجام شده است چراکه ساخت مساجد و ساختمان‌هایی مطابق با سبک زندگی اسلامی می‌تواند تاثیر زیادی در احیا فرهنگ اسلامی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر در زمان مناسب کار و فعالیت مناسب انجام نشود ممکن است دیگر توفیق و فرصت انجام آن کار را نداشته باشیم بنا بر این باید قدر فرصت‌ها و توفیق‌ها را بدانیم و از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات زن و خانواده یک مرکز اندیشه‌ورز و پژوهشی‌ در زمینه زن و خانواده است و نگاه این مرکز باید یک نگاه راهبردی و رو به جلو باشد و نباید به دستاورد‌های فعلی اکتفا کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده حدود یکسال پس از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاسیس شد و امروز این مجموعه از منحصر به فردترین مجموعه‌هایی است که در زمینه زن و خانواده فعال هستند.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده از مراکزی است که همه مسائل مربوط به زن و خانواده را رصد می‌کند و از آخرین اندیشه‌ها در این زمینه آگاهی دارد؛ همچنین این مرکز باید بکوشد تا از آخرین دستاورد‌های علمی با اتخاذ و استفاده از آموزه‌های دینی استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه مرکز تحقیقات زن و خانواده در زمینه اندیشه اسلامی بسیار موفق بوده است گفت: در حال حاضر با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد.  

وی افزود: پس از ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۷، هجمه‌های ظالمانه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران وارد شد درحالی که باید به این نکته توجه شود که در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه خواهران تنها حدود ۵۰ درصد از بودجه مصوب را دریافت کردند و بسیاری از هزینه‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور توسط مردم و خیرین تأمین می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اعلام می‌کند که آمادگی دارد تا تمام نهاد‌های نظارتی کشور میزان بازدهی و هزینه‌کرد حوزه‌‌های علمیه خواهران را بررسی کنند و اطمینان دارم که ناظران پس از بررسی‌، از حجم فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه خواهران متعجب خواهند شد چراکه هزینه‌ها بسیار کمتر از میزان فعالیت‌ها است.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران پیشرفت‌ها و فعالیت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی و ... در کشور داشته و دارد؛ به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۵۰ هزار نشست قرآنی توسط بانوان طلبه در سراسر کشور برگزار شد و این ظرفیت بسیار عظیمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران تمام فعالیت‌ها با کمترین هزینه و بیشترین بهره انجام می‌شود بنا بر این بسیاری از مسائلی که در مورد بودجه حوزه‌های علمیه خواهران بیان می‌شود بی‌انصافی است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات زن و خانواده از اولویت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده از فعال‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین مجموعه‌های حوزه‌های علمیه خواهران است و در تلاش هستیم تا به زودی این مرکز به پژوهشکده تبدیل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما اگر در عرصه بین‌الملل میدان‌داری نکنیم، در عرصه داخلی نیز پیشرفت کندی خواهیم داشت؛ تقویت و استقرار هیئت علمی و حرکت با برنامه و حضور جدی این مرکز در عرصه اندیشه‌ورزی بین‌المللی و داخلی از مهم‌ترین مسائلی است که مرکز تحقیقات زن و خانواده باید به آن توجه داشته باشد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات