۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۴۹۱۶۳
با حضور آیت الله حیدری؛

کنگره بزرگداشت شیخ هاشم کعبی برگزار شد

کنگره بزرگداشت شیخ هاشم کعبی با حضور آیت الله حیدری و مقامات استان خوزستان در شادگان برگزار شد.
سخنرانی آیت الله حیدری در کنگره بزرگداشت شیخ هاشم کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کنگره بزرگداشت شیخ هاشم کعبی، شاعر اهل بیت با حضور آیت الله حیدری، استاندار خوزستان، رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شاعران و ادبای استان، اصحاب رسانه و مطبوعات و جمعی از مسؤولان استانی و مردم هنر دوست شادگان امروز در تالار ابن سکیت شادگان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با قرائت پیام آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان، اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری این مراسم و تجلیل از شعرای اهل بیت و مبارزان راه حقیقت را تحسین کرد.

همچنین آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تکریم بزرگانی همچون شیخ هاشم کعبی را در تکریم مردم ولایت مدار خطه ادب خیز شادگان و دورق دانست.

در این کنگره حجت‌الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان با بیان اینکه شیخ هاشم کعبی دورقی در فقه، علوم اسلامی و شعر برخوردار از سابقه درخشان است، ابراز داشت: اشعار شیخ هاشم در مدح اهل بیت(ع) اشک ‌ها را از دید شنوندگان سرازیر می ‌کرد؛ چرا که اشعارش از دل خارج و بر دل می نشست.

در ادامه هم شاعران عربی سرای استان در موضوعاتی چون مدح اهل بیت (ع) و گرامیداشت شیخ هاشم کعبی و سایر شاعران اهل بیت و مبارز خوزستانی به شعرخوانی پرداختند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات