۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۴۹۱۵۵
تحلیلگر مسائل بین الملل:

حزب الله، پیروز انتخابات پیش روی پارلمان لبنان خواهد بود

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به در پیش بودن انتخابات پیش روی پارلمان، گفت: به نظر می رسد با توجه به محبوبیت حزب الله، اکثریت کرسی های پارلمان در دست حزب الله خواهد بود.
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن انتخابات پارلمانی لبنان تصریح کرد: تغییر ادبیات سیاسی سعد حریری در قبال حزب الله برای داشتن ائتلاف همه جانبه با این حزب است، زیرا حزب الله از طریق ارتباط با وفاق و همکاری گروه 14 مارس می تواند فضای بسیار مناسبی را برای انتخابات پارلمانی پیش روی لبنان ایجاد کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به در پیش بودن انتخابات پارلمانی لبنان و تشکیل ائتلاف های سنتی ابراز داشت: به نظر می رسد با توجه به محبوبیت حزب الله، اکثریت کرسی های پارلمان در دست حزب الله خواهد بود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه حزب الله در پارلمان آینده لبنان وزنه سنگین و مهمی خواهد بود، افزود: پس از عزیمت سعد حریری به عربستان و تقدیم استعفایش، جایگاه گروه 14 مارس تنزل پیدا کرد چرا که در این باره نخست وزیر لبنان مقصر و ضعف های بسیاری از خود نشان داد.

هانی زاده عنوان کرد: طبیعی است که در لبنان شاهد ائتلاف گروه های سیاسی باشیم چرا که احزاب سیاسی این کشور پیوندهای خاصی دارند ضمن اینکه ارتباط هر حزب و جریانی با خارج از ویژگی های بارز انتخابات لبنان و فضای سیاسی این کشور است.

وی بیان داشت: به نظر می آید گروه 8 مارس به رهبری میشل عون و حضور حزب الله و امل می تواند در انتخابات پیش رو موفق عمل کند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات