۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۴۹۱۴۸

مجلس بزرگداشت جان‌باختگان نفت‌کش ایرانی در قم برگزار می‌شود

پیام تسلیت آیت‌الله سعیدی در پی جان باختن کارکنان نفت‌کش ایرانی، برگزاری مجلس بزرگداشت جان‌باختگان نفت‌کش ایرانی در حرم حضرت معصومه و اعلام برنامه های آخرین هفته دی ماه در آستان بانوی کرامت از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
حرم حضرت معصومه نفت کش سانچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام‌جمعه قم در پی جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی سانچی پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

ضایعه‌ی دردناک جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی که در اسارت تلاطم طوفان و آتش و دود در حین انجام‌وظیفه و خدمت به کشور سربلند ایران اسلامی دچار حادثه شدند، حقیقتاً موجب تأثر و تألم گردیده است.

از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن دریادلان تلاشگر در عرصه اقتصاد مقاومتی مسئلت نموده و از جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دعاگوی قلب داغدار و مصیبت‌دیده‌ی بازماندگان آن عزیزان هستم.

مجلس بزرگداشت جان‌باختگان نفت‌کش ایرانی در قم برگزار می‌شود

مجلس بزرگداشت جان‌باختگان حادثه نفت‌کش ایرانی از سوی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن و عباس حیدرزاده از مداحان استان قم نیز در حضور مجاوران، زائران و مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل بیت‌(س) به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز با صدور پیامی درگذشت کارکنان نفت‌کش ایرانی را تسلیت گفته است.

لازم به ذکر است، نفت‌کش ایرانی سانچی با 136 هزار تن میعانات گازی روز شنبه 16 دی‌ماه در برخورد با یک کشتی فله‌بر چینی دچار حادثه شد و پس از حدود هشت روز سوختن به‌روی آب، روز گذشته به‌صورت کامل غرق شد.

مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

ویژه‌برنامه‌های یادواره شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی در شهر مقدس قم، سه‌شنبه‌شب هفته جاری هم‌زمان با 26 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با برگزاری مراسم بزرگداشت در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن و حسن شالبافان از مداحان استان قم نیز به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

همچنین، صبح روز چهارشنبه هفته جاری هم‌زمان با 27 دی‌ماه ساعت 10 صبح نیز در راستای تکریم مقام شهید نواب صفوی مراسمی با سخنرانی سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار می‌شود.

برنامه آخرین هفته دی‌ماه در حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد

مراسم‌های مختلف معارفی و مذهبی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از شنبه 23 تا جمعه 29 دی‌ماه اعلام شد.

اخبار آستان برنامه آخرین هفته دی‌ماه در حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد

برنامه آخرین هفته دی‌ماه در حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد

مراسم‌های مختلف معارفی و مذهبی آخرین هفته دی‌ماه در حرم کریمه اهل‌بیت(س) از صبح روز گذشته آغازشده و تا جمعه 29 دی‌ماه در حرم مطهر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز شنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی قبل از نماز ظهر و عصر، حجت‌الاسلام والمسلمین همتی قبل از نماز مغرب و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بعد از نماز عشاء به سخنرانی پرداختند.

همچنین، مراسم سخنرانی روز یکشنبه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی قبل از نماز ظهر، حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور قبل از نماز مغرب و حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بعد از نماز عشاء برگزار گردید.

مراسمات روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی‌یزدی قبل از نماز ظهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قبل از نماز مغرب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و همچنین دعای توسل این هفته نیز با مدیحه‌سرایی حسن شالبافان هم‌زمان سه‌شنبه‌شب در شبستان امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

در روز جمعه نیز مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه بعد از نماز صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جوشقانیان و مدیحه‌سرایی حسینی‌نژاد، قرائت زیارت آل یاسین و سخنرانی قبل از نماز مغرب توسط سید حسن جعفری‌نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمین فؤادیان و بعد از نماز عشاء نیز محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

گفتنی است، همه‌روزه بعد از نماز صبح مراسم نیایش صبحگاهی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی و مراسم خطبه صبحگاهی نیز توسط حاج قربانی در ساعت هفت و 15 دقیقه برگزار می‌شود.

همچنین، قرائت دعای توسل توسط هیئت جانبازان استان قم در روز سه‌شنبه، قرائت زیارت عاشورا توسط جواد برزگر در روز پنج‌شنبه بعد از نماز صبح، قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد در روز پنج‌شنبه بعد از نماز عشاء و قرائت زیارت جامعه کبیره توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در روز پنج‌شنبه ساعت 21 و 30 دقیقه از دیگر برنامه‌های این هفته حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

لازم به ذکر است، مراسم‌های مذهبی این هفته ویژه بانوان در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیها نیز با موضوعات مفاهیم دعای مکارم اخلاق، بیان احکام طهارت، راه‌های خوشبختی، مهم‌ترین راه‌های نزدیک شدن به خدا، بیان احکام بانوان، شاهدان اعمال در دنیا و آخرت، راه‌های تربیت دینی، طب اسلامی، مهارت‌های سالم زیستن، مهر امام علیه سلام، تربیت فرزند و سجده سهو و نماز احتیاط صبح‌ها ساعت 10 و عصرها ساعت 16 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی بر سر مزار این شهید بزرگوار واقع در آرامستان وادی‌السلام خیابان خاکفرج ظهر پنجشنبه هفته جاری هم‌زمان با 28 دی‌ماه ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود./837/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات