۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۴۹۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین درایتی:

رشد حقیقی انسان در افزایش درجه محبت به ایمان است

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان اینکه ارتباط بین رشد معنوی، فکری و شخصیتی و محبت به خوبی و نفرت از بدی ها زمانی رشد یافته اند که انسان ایمان را دوست داشته باشد، گفت: در واقع برای رسیدن به رشد حقیقی باید درجه محبت بیشتر شود.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین درایتی، استاد درس خارج فقه و اصول در نشست تفسیر ادامه سوره حجرات با اشاره به این مطلب که خداوند متعال فرمود که ایمان را در دل و قلب شما محبوب قرار دادم، گفت: در واقع ایمان در دل و ذهن شما آراسته شده است.

وی با بیان اینکه کسانی رشد می یابند که ایمان را دوست دارند و از طرفی به داشتن ایمان افتخار می کنند، تصریح کرد: در واقع اگر انسان خدا را دوست داشته باشد و با او در ارتباط باشد هر عملی که از سوی او صادر شده را نیز دوست دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول در ادامه با اشاره حب ایمان در سوره بقره گفت: خداوند می فرماید که ما ایمان شما را ضایع نمی کنیم که اینجا منظور از ایمان نماز است چرا که نماز از مظاهر ایمان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) درباره اینکه بعد از معرفت و شناخت کاری مهمتر از نماز نمی شناسم، افزود: در واقع مومن به اندازه ای که نماز را دوست بدارد درجات ایمانی او رشد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی به بیان مقایسه مومن و منافق درباره نماز و مسجد پرداخت و بیان کرد: منافق در مسجد همانند پرنده در قفس است که هر لحظه دوست دارد از آن بیرون برود در حالی که مومن از رفتن به مسجد و نماز و شنیدن روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) لذت می برد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان مؤمن از گناه بیزار است، تصریح کرد: مومن از کفر و گناه دوری می کند چرا که یکی از مهمترین دغدغه های مومنان این موضوع است که فسق و فساد در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با بیان اینکه ارتباط بین رشد معنوی، فکری و شخصیتی و محبت به خوبی و نفرت از بدی ها زمانی رشد یافته اند که انسان ایمان را دوست داشته باشد، تصریح کرد: در واقع برای رسیدن به رشد حقیقی باید درجه محبت بیشتر شود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات