۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۹۱۰۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه قزوین:

دشمنی که ادعای دوستی می‌کند قابل اعتماد نیست

معاون فرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: با اسرائیل غاصب نباید رابطه دوستانه برقرار کرد؛ زیرا دشمنی که ادعای دوستی می‌کند قابل اعتماد نیست؛ از این رو از چنین دشمنی نباید غفلت کرد.
حجت الاسلام مهدی ملکی

حجت الاسلام مهدی ملکی معاون فرهنگی حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمنان گفت: در متون دینی معادل کلمه هوشیاری تنبه به معنای بیداری وجود دارد، انسان در شرایط مختلف می‌تواند با اتحاذ تصمیم خوب از آسیب رسیدن به خود جلوگیری کند.

وی در ادامه افزود: اگر انسان از دشمن غافل شود ضربه خواهد خورد عدم شناخت و تشخیص دوست از دشمن در بیشتر موارد موجب گرفتاری انسان می‌شود اگر گروه‌هایی چون تکفیری‌ها و داعش دچار جنایات زیادی شدند به دلیل این بود که دچار غفلت شدند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه قزوین در ادامه آگاهی و هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمن را ضروری و لازم دانست و اظهار کرد: اسرائیل غاصب و یهود در طول دوران سلطه خود بر سرزمین‌های اسلامی هیچ ضربه‌ای از داعش و تکفیری‌ها نخورده است اما مسلمانان بر اثر عدم هوشیاری به جان یکدیگر افتاده و در طول تاریخ ضربه‌های سنگینی را به پیکر جوامع اسلامی وارد آورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به عادی‌سازی رابطه با اسرائیل غاصب ابراز کرد: هما‌ن‌قدر که شناخت دشمن مهم است شناسایی اهداف و برنامه‌های او هم اولویت دارد، با اسرائیل غاصب نباید رابطه دوستانه برقرار کرد زیرا، دشمنی که ادعای دوستی می‌کند قابل اعتماد نیست از این رو از چنین دشمنی نباید غفلت کرد.

حجت الاسلام ملکی در ادامه با بیان اینکه جامعه مسلمان نیازی به ارتباط با دشمن ندارد تصریح کرد: ضرر و زیان دشمن همواره بیشتر از منفعت او بوده است، امت اسلام در طول تاریخ ضربه‌های زیادی را از جانب دشمنان اسلام خورده است از این رو باید در این دوران با وحدت و هوشیاری در برابر دشمنان ایستادگی کرده و از برقراری رابطه با آنها خودداری کنیم.

وی در پایان گفت: امت اسلام در جایگاه برخورد و رابطه با کشورهای مسلمان دوستانه برخورد می‌کند اما در برخورد با مدعیان اسلام باید متوجه بوده و تنها از دولت‌های مسلمان حمایت کرده و در شرایط مساعد با آنها روابط مالی و امنیتی و نظامی برقرار کرد./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات