۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۴۹۰۶۰
معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب:

عدم توجه مسؤولان به مطالبات رهبری به مردم آسیب می رساند

حجت الاسلام پیریائی با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: در هر برهه‌ای که مسؤولان اهتمام کافی بر اجرای فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب نداشته‌ا‌ند، آسیب آن را در نهایت مردم چشیده‌اند.
حجت الاسلام محمدحسین پیریایی

حجت الاسلام محمدحسین پیریائی، معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اقتصاد مقاومتی برای تقویت فضای اقتصاد ملی سیاستگذاری شده است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با نگاه تقویت قدرت عرضه محصولات و خدمات ایرانی و رواج خودکفایی در اقتصاد ایران، در مجمع تشخیص مصلحت نظام، آماده و توسط رهبر معظم انقلاب مورد ابلاغ قرار گرفته است. 
وی با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: در هر برهه‌ای که مسؤولان اهتمام کافی بر اجرای فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب نداشته‌ا‌ند، آسیب آن را در نهایت مردم چشیده‌اند.
معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب تصریح کرد: اگر امروزه بسیاری از نارضایتی‌ها و نارسایی‌های اقتصادی در جامعه به شیوه‌ای نگران کننده رخ‌نمایی می‌کند، به سبب عدم اهتمام مسؤولان به اجرای مطالبات مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر توانمندی‌های ایرانی در ابعاد مختلف نادیده گرفته شود و از منابعی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره‌گیری نشود، هیچ‌گاه به پیشرفت و توسعه درخور دست نخواهیم یافت و این مهم زیربنای فکری اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد.
این استاد دانشگاه افزود: صرف امیدواری به گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک و رفت و آمدهای بین‌المللی بدون توجه به پتانسیل های بومی برای گشایش اقتصادی قطعاً ما را در داخل و خارج کشور کم اعتبار و سرخورده خواهد کرد.
حجت الاسلام پیریائی عنوان کرد: نادیده انگاری توانمند‌سازی های نیرو‌های داخلی و عدم پرورش و توسعه سرمایه‌های  کشور در سطح کلان کم کم منجر به بروز فشار‌های اقتصادی سنگین و طاقت فرسا بر آحاد جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولیدات داخلی، گفت: مقام عظمای ولایت بار‌ها تأکید فرموده‌اند واردات کالایی که مشابه آن در کشور تولید می شود، حرام شرعی به شمار می آید.
معاون اطلاع رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب اظهار داشت: اگر دولت نتواند در زمینه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد متکی بر بخش خصوصی اقدام و عمل کند، در دراز مدت همچون کشور‌های دیگر ناچارا به سراغ اقتصاد ریاضتی خواهد رفت و بهتر است قبل از این مصیبت دولت چاره اندیشی کند همانگونه که در تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده داده بود./878/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات